رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۷ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 27 March

بدون اینکه گلوله ای شلیک شود یا فردی با سیانور خودکشی نماید «سرهنگ سریا» با روایتی مادرانه چهره هولناک مجاهدین خلق را به تصویر می کشد، آنجا که ذهن ها را چنان مسخر خود کرده اند که فرزند مادر را از خود می راند و برادر به صورت برادرش سنگ پرانی می کند و به […]

بدون اینکه گلوله ای شلیک شود یا فردی با سیانور خودکشی نماید «سرهنگ سریا» با روایتی مادرانه چهره هولناک مجاهدین خلق را به تصویر می کشد، آنجا که ذهن ها را چنان مسخر خود کرده اند که فرزند مادر را از خود می راند و برادر به صورت برادرش سنگ پرانی می کند و به تعبیر قرآن کریم مگر بر قلب هایشان قفل زده شده است.
تصویری که اعضای گروه بیش از آنکه در زندان بیرونی گرفتار باشند اسیر ذهن آلوده به تعلیمات منحوس گروه های منافقین هستند و هرگونه وابستگی عاطفی و خانوادگی را منفور می دانند.
روایت مادرانه فیلم با فیلمنامه درست و انتخاب صحیح بازیگران به ویژه نقش آفرینی حرفه ای ژاله صامتی به عنوان نقش اصلی فیلم، به زیبایی حس مادران و ازخود گذشتی مقام مادر را به تصویر می کشد. مادرانی که در هیچ شرایطی  حاضر به دیدن بدی فرزند نیستند و همچنان امید به آغوش کشیدن فرزند را دارند.
حمیدرضا محمدی و وحید آقاپور نیز به خوبی از عهده نقش برآمده اند. فیلم بر اساس نمایش «باباآدم» ساخته شده است که پیش از این به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج به روی صحنه رفته بود که بر عواطف و احساسات خانواده های چشم انتظار تمرکز داشت. دوربین فیلمساز در اردوگاه ثریا می ماند و تصویری از اردوگاه اشرف و شکنجه های آنجا ارائه نمی شود چرا که لیلی عاج در «سرهنگ سریا» نیز بر جنبه مادرانه و روابط عاطفی تمرکز داشته است که از این حیث موفق بوده است.

سینماخانه/ حامد بهجتی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار