فنتون بیلی تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی مسابقه درگ کوئین‌ها (زن‌پوش یا درگ کوئین مردی است که لباس زنانه می‌پوشد و به نحوی اغراق‌آمیز و مبتذل رفتارهای زنانه انجام می‌دهد) در مصاحبه‌ای با آینیوز، ضدیت محافظه کاران آمریکایی با شوهای درگ کوئین‌‌ها جلوی کودکان را به زورگویی قلچماق‌های مدرسه تشبیه کرد و گفت: «این افراد به ضعیف‌تر‌ها (درگ کوئین‌ها) زور می‌گویند. محافظه‌کاران یک فضای گسترش ترس در جامعه ایجاد کرده‌اند. آنها با این‌ کار می‌خواهند که حواس مردم را از جریانات پیچیده اجتماعی، پرت کنند. سیاست‌مداران ما نیز تاکنون حق ما را نگرفته‌اند.»

بیلی در ادامه افزود: «همیشه در تاریخ، افرادی عقب مانده وجود داشته است که می‌خواهند همه چیز را به عقب برگردانند. این کارها به آسیب‌های زیادی به گروه‌های مختلف ختم می‌شود. اما هیچ وقت این اقدامات موفق نخواهد شد. ما باید (با این افراد و نظریات) مبارزه کنیم و داریم مبارزه می‌کنیم.»

بیلی از موضع نویسنده کتاب‌های هری پاتر، نسبت به مسئله ترنس‌جندرها نیز انتقاد کرد و افرادی مثل او را، بی درک خواند و گفت: «جنبش ضد ترنس‌جندریسم در انگلیس و جنبش ضد درگ کوئین‌‌ها در آمریکا، شبیه هم هستند. این افراد نمی‌خواهند که رو به جلو حرکت کنند. فلسفه فقط دو جنسیت مرد و زن، قدیمی شده است و ما از این حرف‌ها دیگر عبور کرده‌ایم.»

بیلی در ادامه از آرزوی اجرای شوی درگ کوئین‌‌ها در ایران و روسیه گفت: «گاهی اوقات مردم می‌پرسند که، زیادی شو درگ کوئین نداریم؟ من می‌گم نه. اگرچه تاریخ این شوها به قدیم باز می‌گردد، اما کشورهایی در جهان وجود دارد که برنامه درگ را ممنوع کرده‌اند. یکی از چیزهایی که سر صبح باعث می‌شود از جام بلند شم، اینه که چه‌طوری مسابقه درگ در چین، روسیه و ایران داشته باشیم.»

بیلی در پایان، دلیل اینکه تهیه‌کننده این برنامه‌ها است را گفت: «من را در مدرسه خیلی اذیت می‌کردند و مسخره‌ام می‌کردند. ولی من صرفاً برای پذیرفته شدن توسط بقیه،‌ کوتاه نیامدم.»

درگ کوئین‌ها به یکی از بحث‌های اصلی کارشناسان مسائل سیاسی در آمریکا تبدیل شده است. حدود یکسالی می‌شود که برخی از مدارس، اجازه اجرای برنامه‌های سکسی با حضور درگ‌ها جلوی کودکان را داده‌اند. این امر سبب شد تا جناح راست آمریکا، مخالفت خود را اعلام کرده و برخی از ایالات، اجرای این قبیل از مراسم‌ها را جلوی کودکان ممنوع کنند.

اگرچه این فرد نمایش تمام عیاری از مظلوم‌نمایی ارائه کرد، اما هالیوود و لیبرالها پشت این گروه قرار گرفته‌اند. جو بایدن، اجازه اجرای یک شوی درگ در حضور کودکان را در کاخ سفید داد و جز میهمانان این مراسم بود. بایدن با این کار، رسما چتر حمایتی حزب دموکرات را روی درگ کوئین‌ها گرفت. لذا داستان یتیمی و مظلومیت این گروه‌، صرفاً بازی آنها برای پرت کردن حواس مردم از حقایق است.

منبع: سوره سینما