رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April

مستند «زخم» به کارگردانی سید مهدی موسوی برزکی، مستندی است کوتاه اما تلخ و گزنده . «زخم» داستان بیماری و نگهداری نوجوانی شانزده ساله در شهرستان آران و بیدگل است که به علت بیماری روحی و روانی، بلای جان مادرش شده اما همسایگان که از مزاحمت های این خانواده شکایت دارند؛ مادر را عامل تشدید […]

مستند «زخم» به کارگردانی سید مهدی موسوی برزکی، مستندی است کوتاه اما تلخ و گزنده . «زخم» داستان بیماری و نگهداری نوجوانی شانزده ساله در شهرستان آران و بیدگل است که به علت بیماری روحی و روانی، بلای جان مادرش شده اما همسایگان که از مزاحمت های این خانواده شکایت دارند؛ مادر را عامل تشدید بیماری فرزند و موجبات آزار و اذیت همسایگان می دانند.

فیلمساز با رفتن به درون خانه این خانواده و با روایت ساده و صریح خود علاوه بر نمایش دردهای نگهداری از فرزند بیمار، تنش های میان همسایگان را به خوبی به نمایش می گذارد. «زخم» از آن دسته مستندهایی است که تلخی اش بی پایان است و مخاطب خود را آزار می دهد. مستندساز در اثر خود به خوبی نشان می دهد که نقش سازمان های اجتماعی تا چه میزان می تواند بر سلامت روح و جسم جامعه اثر گذار باشد. نقشی که لازمه آن داشتن اراده کافی و ابزارهای قانونی باشد تا بتواند با دقت و وسواس لازم مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهد.

سینماخانه / ا.ش شهابی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار