رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 9 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی؛ فیلم «شهر هرت» به کارگردانی کریم امینی و تهیه‌کنندگی محمدحسین فرح‌بخش است که از ۱۷ خرداد در سینماهای سراسر کشور اکران شد. «فسیل» فیلم پیشین کریم امینی به حساب می‌آید و تاکنون بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان در گیشه فروش داشته است. با توجه به فروش […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی؛ فیلم «شهر هرت» به کارگردانی کریم امینی و تهیه‌کنندگی محمدحسین فرح‌بخش است که از ۱۷ خرداد در سینماهای سراسر کشور اکران شد. «فسیل» فیلم پیشین کریم امینی به حساب می‌آید و تاکنون بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان در گیشه فروش داشته است. با توجه به فروش قابل توجهی که کمدی پیشین این کارگردان داشت، پیش‌بینی می‌شود که شهر هرت نیز با بازی پژمان جمشیدی با استقبال خوبی از سوی مخاطبین سینما روبرو شود.

شبنم مقدمی، بابک کریمی و اکبر رحمتی گدیگر بازیگران این فیلم هستند.  برخی از عوامل «شهر هرت» نیز عبارت‌اند از: مهدی محمدنژاد و پدرام کریمی (فیلمنامه)، روزبه رایگا (مدیر فیلمبرداری)، مستانه مهاجر (تدوین)، محمد عزت خانی (مدیر تولید) از جمله عوامل فیلم هستند. «شهر هرت» محصول پارسا فیلم است.

اخبار مرتبط

نظرات

  • باسلام و احترام 
    اینجانب میلاد فندرسکی پیرو مشاهده و اکران فیلم سینمایی «شهر هرت» به کارگردانی کریم امینی و تهیه کنندگی محمدحسین فرح بخش و بازی پژمان جمشیدی متاسفانه در متن فیلم یک دیالوگ توهین و تحقیر آمیز دیدم که بشدت افسوس خوردم و از این بابت وظیفه خودم رو دیدم که اطلاع رسانی و اعتراض خودم رو در فضای مجازی اعلام کنم امیدوارم گوش شنوا و اصلاح گری وجود داشته باشه ، در سکانسی از این فیلم جناب جمشیدی خطاب به بازیگر مکمل خود به قصد تحقیر و مسخره کردن ایشون رو *آقای میر فندرسکی* خطاب میکنه بنده چند سالی در جامعه کم مطالعه ایران شاهد عدم آشنایی با این فامیلی اصیل و هیرکانی کشور عزیزم بودم ولی از اکثریت جامعه انتظار این نمی‌رود که وقتی مطالعه حداقلی وجود داشته باشه همه در حد نرمال باشن ولی وقتی در مجموعه هنرمندان ایرانی شاهد این حد کم سوادی یا بهتر بگم بی سوادی قرار می‌گیریم عمق فاجعه خودش رو نشون میده که واقعا جای تاسف عمیق است امیدوارم این متن بنده به دست اندر کاران هنری کشور بخصوص عوامل فیلم شهر هرت برسه و توضیحات کامل و عذر خواهی مقتضی عوامل این فیلم ارائه شود، در پایان بنده در خصوص فامیلی اصیل فندرسکی توضیحاتی مبسوط ارائه میکنم امیدوارم مفید فایده باشه تا دیگر شاهده این حد بیسوادی حداقل در فضای هنری کشور نباشیم ، این واژه فندرسک از دو بخشِ فِندِر (از ترفند که در اینجا به معنی محل دیدن یا دیده شدن) و رِسک که به معنیِ سپیدان دژ (قلعه میران) قلعه سپید تشکیل شده و به معنایِ جایگاهِ دیده شدنِ قلعه میران است. قلعه میران یا سپیدان دژ فقط از فندرسک قابل دیدن است. برخی گویند فندرسک به معنای دیو سپید است (غار دیو سپید شاهنامه در منطقۀ فندرسک و در شیرآباد قرار دارد که در شاهنامه آمده است) فندرسک در عصر هیرکانی به معنی بغان درسک به معنی دروازه خورشید(محل طلوع خورشید ) منطقه جنگل گلستان فعلی و اما مولانا ابوالقاسم بن ابوطالب میرحسینی فِندِرسکی مشهور به میرفندرسکی (حدود ۱۰۱۹-۹۴۲خورشیدی/۱۰۵۰–۹۷۰ه‍. ق/۱۶۴۰–۱۵۶۳م)، حکیم و دانشمند دوره صفوی است. نیاکان او از سادات بزرگ استرآباد و از نوادگان موسی کاظم بودند[۱] و جد وی به نام «میرصدرالدین» در روستای جعفرآباد نامتلو از توابع فندرسک استرآباد صاحب زمین بود و پس از تاجگذاری شاه عباس یکم (۹۹۶ ه‍. ق) به دربار او پیوست. پدرش میرزابیک نیز در دستگاه شاه عباس خدمت می‌کرده‌است و مورد احترام بوده‌است.

    ارادتمند میلاد فندرسکی 



آخین اخبار