رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May

مستند «پاتاگونیا؛ زندگی بر لبه جهان» با گویندگی ۸ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، این مستند در یک فصل شش قسمتی، محصول آمریکا در سال ۲۰۲۲ بوده و قرار است از شبکه […]

مستند «پاتاگونیا؛ زندگی بر لبه جهان» با گویندگی ۸ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، این مستند در یک فصل شش قسمتی، محصول آمریکا در سال ۲۰۲۲ بوده و قرار است از شبکه پنج سیما پخش شود.مدیر دوبله این مستند داود نماینده است. کبری آریابقا، محمد بهاریان، مونا خجسته، اشرف زمان مقدم، ابوالفضل شاه بهرامی، علیرضا ناصحی، حسین نورعلی و داود نماینده صداپیشه های این اثر بوده اند.

این مجموعه در گونه مستند حیات وحش، زیست محیطی، به بررسی یکی از بکرترین نقاط روی کره زمین یعنی پاتاگونیا در آمریکای جنوبی پرداخته است. پاتاگونیاکه منطقه‌ای به گستردگی بیش از ۸۰۰ هزار کیلومتر مربع را در آرژانتین و شیلی دربرمی‌گیرد و یکی از جنوبی‌ترین بخش‌های آمریکای جنوبی است. این منطقه به ناحیه‌ی «ترین»ها معروف است: منطقه‌ای شامل نواحی یخی گسترده و کوهستان‌های پوشیده از برف، صحراهای بادخیز و اقیانوس‌های خروشان.

این مستند پس از پخش با بازخوردهای مثبت فراوان و استقبال گسترده منتقدان و مخاطبان روبرو شد، به طوری که آن‌ها تماشای این مستند را به دوست داران حیات وحش و طبیعت توصیه کرده و آن را برای نحوه تدوین و تولید، نحوه کارگردانی، شیوه روایت، نویسندگی و همچنین نحوه فیلمبرداری تحسین و ستایش کرده‌اند.

مجموعه مستندی با محوریت حیات وحش منطقه‌ی پاتاگونیا، منطقه‌ای میان کشورهای آرژانتین و شیلی که طبیعت دریایی بکر و بی‌نظیری دارد. در این مجموعه مستند به گونه‌های جانوری (بیشتر دریایی و کمتر خشکی) منطقه‌ی پاتاگونیا پرداخته می‌شود و در خلال نشان دادن رفتارهای این حیوانات، با دانشمندانی که در مورد آن جانوران مطالعه می‌کنند، مصاحبه می‌شود. به دخالت‌های مثبت و بیشتر منفی انسان در ارتباط با جانوران دریایی و خشکی نیز پرداخته می‌شود و به این خاطر رویکردی محیط زیستی نیز دارد. مجموعه به خاطر تصویربرداری و ساخت دیدنی آن می تواند برای دوستداران مستندهای حیات وحش بسیار جذاب باشد.

واحد جستجوی اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل و شبکه پنج، مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته و پس از طی مراحل تایید و تخصیص (مشخص شدن شبکه ی پخش کننده)، نسخه اصلی را تهیه و تأمین کرده و اکنون پس از طی شدن روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله، قرار است پس از آماده سازی از شبکه‌ی پنج، برای مخاطبان پخش شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار