رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 7 May

فیلم سینمایی «دفتر کارآگاهی هنکا و کیویموتکا» با گویندگی ۱۹ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، این سینمایی محصول فنلاند در سال ۲۰۲۲ و قرار است از شبکه پنج سیما پخش شود.مدیر دوبله […]

فیلم سینمایی «دفتر کارآگاهی هنکا و کیویموتکا» با گویندگی ۱۹ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، این سینمایی محصول فنلاند در سال ۲۰۲۲ و قرار است از شبکه پنج سیما پخش شود.مدیر دوبله این سینمایی بهمن هاشمی است. شیلا آژیر، نسرین اسنجانی، بابک اشکبوس، آزاده اکبری، رضا الماسی، دانیال الیاسی، آرزو امیربدری، ناهید امیریان، علی بیگ محمدی، ارسلان جولایی، مونا خجسته، افشین زی نوری، لادن سلطان پناه، داود شعبانی نصر، پریا شفیعیان، مهسا عرفانی، بهروز علیمحمدی، اردشیر منظم و بهمن هاشمی صداپیشه های این اثر بوده اند.

این فیلم سینمایی درباره دو کودک باهوش است که مدارکی از یک جنایت پیدا می‌کنند و به دنبال شواهدی برای یافتن جنایتکار می‌گردند اما سرانجام متوجه می‌شوند که آن‌ها در اشتباه بوده‌اند و جنایتی رخ نداده است.

فیلم مفرح و دارای فضای شادی است که همچنین دارای آموزش های خوبی برای کودکان و نوجوانان است. فیلم به آنان یاد می دهد که دست به تجربه اندوزی های علمی در زندگی شان بزنند و از استعدادها و توانایی های علمی شان در مرحله ی عمل و در زندگی کمک بگیرند. همچنین به تماشاگران خود یادآوری می کند که برای قضاوت کردن فقط متکی به حواس پنج گانه شان، که ممکن است اطلاعات غلطی به آنها بدهد، نباشند و برای یافتن حقیقت، هیچ گاه دست از جستجوهای عاقلانه و آگاهانه برندارند. همچنین به تماشاگران خود می آموزد که در مقاومت علیه ظلم، شجاع باشند و اگر زورشان (به خاطر توان فیزیکی یا تعداد کم و …) به این نمی رسد که به طور مستقیم رویاروی ظالم قرار گیرند، از توانایی ها و استعدادهای دیگر عقلانی خود برای این منظور بهره گیرند. همچنین فیلم بر اهمیت به کارگیری بازی و قوه ی تخیل برای افزایش قوای عقلانی و تجربی کودکان و نوجوانان تأکید می کند.

واحد جستجوی اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل، مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته و پس از طی مراحل تایید و تخصیص (مشخص شدن شبکه ی پخش کننده)، نسخه اصلی را تهیه و تأمین کرده و اکنون پس از طی شدن روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله، قرار است پس از آماده سازی از شبکه‌ی پنج، برای مخاطبان پخش شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار