رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه ای؛ سمیه نورعلی‌شاهی، مجری استان گلستان دهم مهر ماه در استودیوی صبح بخیر ایران حضور پیدا کرد تا با مجری برنامه گفت‌وگو کند. وی در این برنامه از استان گلستان و ویژگی‌های آن سخن گفت. سمیه نورعلی‌شاهی، مجری استان گلستان درباره این استان گفت: می‌گویند استان […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه ای؛ سمیه نورعلی‌شاهی، مجری استان گلستان دهم مهر ماه در استودیوی صبح بخیر ایران حضور پیدا کرد تا با مجری برنامه گفت‌وگو کند. وی در این برنامه از استان گلستان و ویژگی‌های آن سخن گفت.

سمیه نورعلی‌شاهی، مجری استان گلستان درباره این استان گفت: می‌گویند استان گلستان به نوعی ایران کوچک است چرا که قومیت‌های مختلفی در این استان به صورت خیلی مسالمت آمیز زندگی می‌کنند؛ این قومیت‌ها تورک آذری، قزلباش، سیستانی، بلوچ، کتولی‌ها، گرگانی‌ها، تورکمن‌ها و قزاق‌ها ‌هستند. البته قومیت‌های بیشتری در این استان هستند که فرصت نام بردن تمامی آن‌ها وجود ندارد. به همین دلیل گلستان نگارستان ایران است.

وی در ادامه درباره آداب و رسوم استان گلستان و تفاوت‌های آن بین اقوام اظهار داشت: در سال ۹۷ زمانی که آن سیلی که در گلستان آمد تمامی افراد در آن منطقه ناراحت شدند و این حادثه بزرگ رخ داد؛ اما این مصیبت به سرعت تبدیل به یک نعمت شد از آنجایی که اهل تسنن و شیعه در کنار هم زندگی می‌کنند، تمامی افراد با یکدیگر وحدتی شکل دادند و به همین دلیل توانستند در کنار یکدیگر برای نجات مردم تلاش کنند.

او در ادامه اظهار کرد: ما حتی در برنامه کودک خود وحدت را داریم چرا که هر دفعه یک مجری از گویش و قومیت متفاوتی را در برنامه خود داریم؛ این برنامه که «یک آسمون ستاره» نام دارد موجی را ایجاد کرده که مخاطبان از قومیت‌های مختلف با ما ارتباط برقرار می‌کنند. برای مثال برنامه فردای ما با حضور یک مجری کتول و یک تورکمن با لباس‌های محلی روی آنتن می‌رود.

نورعلی‌شاهی درباره فعالیت‌هایی که در استان گلستان ایجاد همدلی و وحدت می‌کنند گفت: در هفته وحدت مسابقات و فعالیت‌های مختلفی برگزار می‌شوند که ایجاد همدلی می‌کنند؛ نوجوانان و جوانان به پخش شیرینی مشغول می‌شوند و می‌توانند در مسابقات ورزشی شرکت کنند. حتی مسابقات آشپزی نیز وجود دارد و افراد می‌توانند در مجالس قرائت قرآن نیز شرکت کنند. در این دوران بازار مجالس ازدواج نیز گرم است که متاسفانه به دلیل سخت شدن شرایط از ۷ روز جشن ازدواج به ۳ الی ۱ روز رسیده است.

مجری استان گلستان درباره زنده نگه داشتن آداب و رسوم استان گلستان اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی ما حفظ و انتقال آداب و رسوم است؛ از آنجایی که کودکان عاشق شعر و موسیقی هستند و اشعار به سادگی در ذهن آن‌ها می‌ماند ما با شعرخوانی مهارت‌های مختلف را به کودکان می‌آموزیم و با همین روش توانسته‌ایم در فعالیت خود موفق عمل کنیم.

صبح بخیر ایران برنامه‌ای صبحگاهی به تهیه کنندگی مازیار مهاجر سلطانی که هر روز صبح ساعت ۶:۰۰ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

مخاطبان برنامه می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق فضای مجازی به نشانی @sobhbekheyrtv1 ویدیوهای برگزیده صبح بخیر ایران و تصاویر مربوط به برنامه را مشاهده کنند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار