رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 13 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May

برنامه «کام شیرین» و «مثبت کام شیرین» روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این هفته با حضور دکتر گلرخی و با محوریت راهکارهای درمان وسواس فکری و عملی، روانه آنتن شبکه دو می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، این برنامه که از روز شنبه هشتم مهر با موضوع وسواس فکری و عملی […]

برنامه «کام شیرین» و «مثبت کام شیرین» روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این هفته با حضور دکتر گلرخی و با محوریت راهکارهای درمان وسواس فکری و عملی، روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، این برنامه که از روز شنبه هشتم مهر با موضوع وسواس فکری و عملی روانه آنتن شد، در ادامه آن مباحث در روزهای دهم و یازدهم مهر به ارائه راهکارهایی برای درمان انواع وسواس می‌پردازد.وسواس فکری شامل هیجان، تفکر یا تکانه‌ای‌ است که به تکرار و مصرّانه برخلاف میل شخص، خود را وارد ضمیر هشیار او می‌کند. این افکار، تکانه‌ها یا تصاویر ذهنی، به‌ طور دائم و مقاوم برای شخص به ‌طور غیرارادی اتفاق افتاده و ناراحتی و اضطراب زیادی را ایجاد می‌کنند.
در ادامه وسواس فکری، وسواس عملی رخ می‌دهد؛ اختلالی مزمن که در آن فرد دچار افکار وسواس گونه و رفتارهای غیر قابل کنترل می‌شود که تمایل به تکرار آن رفتار را دارد زیرا درگیر شدن در این اعمال و افکار تکراری راهی برای کاهش و مدیریت اضطراب فرد است.
دکتر حسین گلرخی در کام شیرین و مثبت کام شیرین روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به همین مسئله یعنی وسواس در زندگی فردی و اجتماعی و راهکارهای درمان آن می‌پردازد.
کافه هفت ساله‌ها از دیگر آیتم‌های این برنامه است که به تجربه زوجین درباره مسائل گوناگون بعد از هفت سال زندگی مشترک اختصاص دارد؛ در بخش باشگاه مخاطبان هم کتاب و فیلم‌های مرتبط با موضوع معرفی می‌شوند. همچنین به پیامک‌های پر تکرار مخاطبان هم اشاره خواهد شد.
برنامه «کام شیرین» و «مثبت کام شیرین» کاری از گروه خانواده شبکه دو به تهیه‌کنندگی مرتضی یعقوبی و اجرای زهرا شوقی و امیر رضایی است که از شنبه تا سه‌شنبه حوالی ساعت ۱۸:۲۵ از شبکه دو پخش می‌شود و بازپخش آن روز بعد ساعت ۱۱ صبح است.
مخاطبان این برنامه می‌توانند سؤال، انتقاد و پیشنهادات خود را از طریق شماره ۳۰۰۰۰۲۱۷ با تیم تولید این برنامه در میان بگذارند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار