رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May

برنامه های مربوط به آشپزی چه در قالب آموزش یا رقابت در جهان طرفداران زیادی دارد تا جایی که حتی شبکه های بزرگ خبری هم بخشی از محتوای خود را این گونه برنامه ها اختصاص می دهند و شاید شما هم دیده باشید که مجریان محبوب و معروفی مشغول پخت و پز در تلویزیون هستند. […]

برنامه های مربوط به آشپزی چه در قالب آموزش یا رقابت در جهان طرفداران زیادی دارد تا جایی که حتی شبکه های بزرگ خبری هم بخشی از محتوای خود را این گونه برنامه ها اختصاص می دهند و شاید شما هم دیده باشید که مجریان محبوب و معروفی مشغول پخت و پز در تلویزیون هستند.

برنامه های آشپزی که توانسته اند از دیرباز جای خود را بین تولیدات تلویزیون باز کنند در ایران هم سابقه‌دار هستند و شبکه های تلویزیونی برنامه های متنوعی را تولید و پخش کرده اند که به نظر می رسد پرطرفدار هم بوده اند، اما نکته جالب اینجاست که پلتفرم های ایرانی که این روزها از تلویزیون پرطرفدارتر هستند و در ساخت رئالیتی شوها و مسابقه ها دست پیش دارند هنوز اقدامی در این زمینه نکرده اند.

در فقدان تولید نمونه داخلی مسابقه ها و برنامه های آموزشی آشپزی، فیلم نت پخش مجموعه مستند «سرآشپز مرحله بعدی» را در دستور کار دارد که در دنیا طرفداران زیادی دارد. این مجموعه که با دوبله فارسی عرضه شده است در حال حاضر در پلتفرم دیگری عرضه نشده است و این یکی از نکات مهمی است که فیلم نت در دوبله و عرضه محصول مدنظر قرار داده است.

اگر علاقمند به آشنایی با یکی از معروف ترین آشپزهای جهان هستید پیشنهاد می شود هر دو سری این مجموعه مستند را تماشا کنید گرچه شاید غذاهایی که در آنجا با آن مواجه می شوید جای مهمی در سبک زندگی و غذا خوردن ما ایرانی ها نداشته باشد، اما ویژگی این مجموعه این است که می توانید از حس و حال جاری در برنامه هم لذت ببرید و هیجان زده بشوید به ویژه شخصیت مجری-آشپز برنامه جذابیت های خاص خود را دارد.

گوردن رمزی (Gordon Ramsay) متولد ۱۹۶۶ و اهل بریتانیا، یکی از معروفترین سرآشپزهای چند دهه اخیر دنیا و صاحب حدود ۵۰ رستوران مطرح دنیاست. رستوران های گردن رمزی در تمام دنیا از جمله کشور بریتانیا، کشورهای مختلف اروپایی، امریکای شمالی و حتی کشورهای آسیایی مثل امارات، ژاپن، قطر و یا استرالیا هم وجود دارند.

اما شهرت گوردن رمزی نه فقط به خاطر رستوران هایش بلکه به دلیل برنامه های موفق تلویزیونی او است. اولین حضور رمزی در برنامه‌های تلویزیونی در سال ۱۹۹۸ و در برنامه «نقطه جوش» بود. شخصیت آتشین مزاج، بداخلاق و همیشه عصبانی، باعث تمایزش با بقیه شخصیت‌های تلویزیونی هم رده او است.

رمزی در برنامه‌های متعدد و پرطرفداری مانند «آشپزخانه جهنمی» و «کابوس‌های آشپزخانه رمزی» با فریاد کشیدن بر سر شرکت‌کنندگان که گاه از چهره‌های معروف هنری و ورزشی بوده‌اند، پرتاب ظروف به سمت آنها و اخراجشان در حضور دوربین باعث شد تا بینندگان عادی تصویری متفاوت و نزدیک‌تر به واقعیت را از فعالیت در یک آشپزخانه صنعتی ببینند. تندخویی رمزی فقط به برنامه‌های تلویزیونی ختم نمی‌شود، او یک‌بار آدریان گیل، از منتقدان معروف غذایی را به‌دلیل آنچه «توهین به غذا» می‌دانست، از رستورانش بیرون کرد. با این حال جالب است بدانید رمزی سرآشپز از سال ۹۸ که اولین رستورانش را تأسیس کرد تا به حال بیش از ۸۵ درصد نیروهای مشغول به کارش را حفظ کرده است.

مجموعه مستند «سرآشپز مرحله بعدی» با اجرای گوردن رمزی آشپز معروف جهان دو فصل دارد؛ فصل اول ۱۱ قسمت و فصل دوم ۱۵ قسمت.

فصل دوم محصول سال ۲۰۲۳ است که در آن گوردن رمزی مجری حرفه‌ای مسابقه‌ای طراحی کرده که شرکت‌کنندگان در سه مرحله با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. به عقیده گوردن رمزی آشپز خوب کسی نیست که در شرایط خوب و بهترین مواد بتواند آشپزی کند، بلکه بهترین آشپز کسی است که بتواند با هر مواد اولیه‌ و در بدترین شرایط هم آشپزی کند.

سینماخانه / مریم مبینی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار