رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 30 April

سیدپرویز شجاعی برای ساخت فیلم کوتاه به سراغ موضوعی غیربومی رفته است. «تالسا» شهری است در ایالت اوکلاهمای ایالات متحده آمریکا که در سال ۱۹۲۱ شاهد کشتار ۳۰۰ سیاه پوست و سوزاندن ۱۲۵۶ خانه به دست نژادپرستان آمریکایی بود. شجاعی به فراخور داستان فیلم، در گام نخست با چالش انتخاب لوکیشن مواجه بوده است که با […]

سیدپرویز شجاعی برای ساخت فیلم کوتاه به سراغ موضوعی غیربومی رفته است. «تالسا» شهری است در ایالت اوکلاهمای ایالات متحده آمریکا که در سال ۱۹۲۱ شاهد کشتار ۳۰۰ سیاه پوست و سوزاندن ۱۲۵۶ خانه به دست نژادپرستان آمریکایی بود. شجاعی به فراخور داستان فیلم، در گام نخست با چالش انتخاب لوکیشن مواجه بوده است که با شبیه سازی فضا در ایران، داستان خود را به خوبی پیش برده است.

داستان فیلم کوتاه «تالسا» درباره تام پسر‌بچه سیاه پوستی است که در مزرعه ای متروک در شهر اوکلاهوما هم راه با هم بازی سفیدپوست خود در حال بازی کردن است. او ناگهان صدای شلیک گلوله ای می شنود و از پشت نیزارها شاهد کشته شدن پدر و مادرش توسط دو نژاد پرست آمریکایی می‌شود…

فیلم از نگاه دو کودک پدیده شوم نژادپرستی را روایت می کند. پدیده ای که هر چند در هر شهر و موقعیتی به شکل های متفاوت بروز می کند ولی فصل مشترک همه آن ها قومیت گرایی، انحصارطلبی و گسترش نفرت می باشد.

برخی عوامل تولید این فیلم کوتاه آماده است:

نویسنده و کارگردان: سید پرویز شجاعی، بازیگران: امیر صالحی، کتایون معنوی، امیر حسین نقدی، محمد حسین مختاری، سید بهادر شریفی، سید پرویز شجاعی و حسین دارالحکمه از کشور غنا، دستیار کارگردان: رامین محمدیان، برنامه ریز: سید پرویز شجاعی، منشی صحنه: نسیم حسنی، گریم: امیر ترابی، تصویربردار: حسن ناحی، دستیاران تصویر: حمید نبی زاده، نورپرداز: حسن ناحی، صدا بردار: احمد صابری و میثم حسنلو، آهنگساز: علی گرگین، صداگذار: علی گرگین و حسین ابراهیمی، جلوه های ویژه: سعید خلیلی، آکساسوار: کاظم دانشی، طراح صحنه و لباس: سید پرویز شجاعی، مجری صحنه: علی سنگینی و رامین محمدیان، دستیار صحنه: مصطفی ترابی، تدوین: محمد اسفندیاری، اصلاح رنگ و نور: محمد اسفندیاری و یحیی علیی، مدیریت تولید: کاظم دانشی، تدارکات: علی صدری و داوود حقیقی، مجری طرح: مصطفی آقامحمدلو، تهیه کننده: سید سجاد قافله باشی.

سینماخانه / ا.ش شهابی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار