رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
  • السبت ۲۰ محرم ۱۴۴۶
  • 2024 Saturday 27 July

جشنواره چهل و دوم  کم کم به میانه ها نزدیک می شود و حالا می رود تا شکلی ثبات یافته به خود بگیرد. در چهارمین روز ازچهل و دومین جشنواره فجر وزن آثار و تولیدات ارگان ها و نهادها بالا بود و دو فیلم از آثار به نمایش در آمده را شامل شد. در سانس […]

جشنواره چهل و دوم  کم کم به میانه ها نزدیک می شود و حالا می رود تا شکلی ثبات یافته به خود بگیرد.
در چهارمین روز ازچهل و دومین جشنواره فجر وزن آثار و تولیدات ارگان ها و نهادها بالا بود و دو فیلم از آثار به نمایش در آمده را شامل شد.
در سانس اول و رأس ساعت ۱۳ انسیه شاه حسینی پس از ۱۲ سال با فیلمی دیگر در جشنواره حاضر شده اما ماحصل کار فیلمی نیست که پاسخ زحمت و هزینه انجام گرفته را داده باشد. در “دست ناپیدا” اساساً فیلمنامه ای در کار نیست جز پاره ای خرده روایت از حضور یک زن خبرنگار که جنبه های خاطره نگاری دارد تا یک فیلم سینمایی. فیلمساز به گفته خودش قصد داشته تا شاعرانگی را وارد فضای تلخ و سخت جنگ کند ولی نتیجه ای شعاری و گل درشت در دیالوگ ها پدید آمده است.
پس از نمایش فیلم و در نشست خبری حاشیه ای پیرامون اقتباس فیلمنانه از کتابی عنوان شد که واکنش منفی تهیه کننده را به همراه داشت.
پس از استراحتی کوتاه به اندازه نوشیدن یک لیوان چای نوبت به سانس دوم و فیلم حسین ریگی به نام “میرو” است.
فیلمی که همچون سایر آثار پیشین فیلمساز در خطه بلوچستان و چابهار می گذرد و بر بستر جنگ روایت می شود. میرو درباره نوجوانان است و شاید بتوان گفت که بیشتر مناسب نمایش در جشنواره فیلم کودک و نوجوانان باشد اما با همه این تفاسیر خود فیلم در بخش فیلمنامه نقطه قوت چشمگیری ندارد و در تعریف قصه و یا یافتن قصه ای یک دست در می ماند. با پایان یافتن سانس دوم، سالن رسانه ها با ازدحام خبرنگاران رو به رومی شود و می فهمیم رئیس سازمان سینمایی جهت بازدید از خانه جشنواره به برج میلاد آمده و درحال گفتگو با اصحاب رسانه است.
در میانه روز چهارم و درحالیکه با دو فیلم پایین تر از حد انتظار روبه رو شده ایم در سانس سوم فیلم جدید بهروز شعیبی این ملال را تا حدی تعدیل می کند. اجرای شعیبی در “آغوش باز” بسیار حرفه ای است و با دکوپاژ و ساختار منسجم حتی موفق شده تا فیلمنامه متوسط را به پرداختی تقریباً جذاب تبدیل کند. بازیگران و انتخاب هایشان مناسب و منطبق بر کاراکترها است .  اما رابطه پیرزن و پیرمرد فیلم به دلیل پنهان بودن ربط آنها به قصه اصلی تا پایان  ابهام ایجاد می کند و این می تواند پاشنه آشیلی برای ارتباط مخاطبین باشد.
پس از شرکت در نشست نوبت به ترک محل جشنواره به سیاق هر شب است و همچنان زنده نگه داشتن امید برای دیدن فیلم های روز پنجم. فیلم هایی انشالله بهتر

سینماخانه / حمید عبدالحسینی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار