رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April

جشنواره چهل و دوم فجر در حالی روز هفتم را پشت سرگذاشت که تحت تاثیر مسابقه ی فوتبال ایران- قطر بود. در سانس ابتدایی فیلم “آسمان غرب” ساخته محمد عسگری به نمایش درآمد. فیلمی بیوگرافیک از شهید علی اکبر شیرودی. آسمان غرب به مقطعی از فعالیت های این خلبان هلی کوپتر کبرا در شروع جنگ […]

جشنواره چهل و دوم فجر در حالی روز هفتم را پشت سرگذاشت که تحت تاثیر مسابقه ی فوتبال ایران- قطر بود.
در سانس ابتدایی فیلم “آسمان غرب” ساخته محمد عسگری به نمایش درآمد. فیلمی بیوگرافیک از شهید علی اکبر شیرودی. آسمان غرب به مقطعی از فعالیت های این خلبان هلی کوپتر کبرا در شروع جنگ تحمیلی می پردازد و می کوشد تنها با صحنه هایی جزئی بخشی از خاطرات کودکی او را بازگو کند که ایده جالبی است. می توان آسمان غرب را به دو نیمه تقسیم کرد؛ در بخش آغازین قسمت مضاعفی از روایت به وجوه اخلاقی و رفتاری شیرودی اختصاص یافته تا مخاطب با سجایای او بیشتر آشنا شود و شخصیتی همذات پندار ایجاد نماید و نیمه دوم به بخش جنگ و لحظات اکشن می پردازد. کارگردانی عسگری در دکوپاژ و طراحی موقعیت های جنگی تازه نیست و بر مدار شیوه های مرسوم پیش می رود. میلاد کیمرام و گروه بازیگران در جایگاه بالایی حتی در قیاس با سایر عوامل و رشته های دیگر فیلم قرار می گیرند. فیلمبرداری علیرضا برازنده چشمگیر و نقطه  عطفی برای این فیلم است.
یکی از نکات جالب توجه در نشست خبری آسمان غرب حضور تعدادی از فرماندهان و خلبانان هوانیروز بود که برای تماشای این فیلم به برج میلاد آمده بودند.
در سانس دوم فیلم “ملکه آلیشون” در ژانر کودک به نمایش درمی آید و صرف نظر از خوب و بد بودن و کیفیت، این سوال را در ذهن ایجاد می کند که فیلمی با این مختصات که مناسب گروه های سنی ویژه ای است چرا می بایست در جشنواره ای با ابعاد فجر و طیف مخاطبین متفاوت اش حضور داشته باشد.
نشست خبری ملکه آلیشون با نزدیک شدن به زمان مسابقه فوتبال از حیث نظم تحت تاثیر این بازی قرار گرفت و مخاطبین با ورود به سالن در تلاش برای یافتن جای نشستن بودن اما در نهایت نتیجه دلخواه رقم نخورد و کام تماشاگران تلخ شد.
از دیگر اتفاقات امروز خانه جشنواره افتتاح بازار فیلم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. اسماعیلی پس از آن به سالن نمایش آمد و به تماشای مسابقه فوتبال رنشست.
سانس سوم با تاخیر و در ساعت ۲۲ به نمایش “نبودنت” به عنوان آخرین فیلم کاوه سجادی حسینی اختصاص داشت . یک درام روانشناسانه که به تنهایی های یک زن در نبود همسرش می پردازد و چالش های او در اداره زندگی و روابطش با فرزند و سایر اطرافیان را روایت می کند و به تبع داستانی که چندان پرو پیمان هم نیست. ریتم فیلم مشخصاً با لختی و تاخیر همراه است و این می تواند باب میل برخی تماشاگران نباشد. اطلاعات دهی فیلمنامه به مخاطب با نوعی خست و به شکل قطره چکانی اتفاق می افتد و این خود می تواند ابهام آمیز باشد. دلیل حرکت های دوربین که شکلی مواج دارد نامشخص و تا حدودی آزار دهنده است.
در حالیکه نیمه شب آمده؛ پایان روز هفتم جشنواره نیز فرا می رسد و تنها دو روز تا پایان ماراتن نمایش فیلم ها در برج میلاد باقی است.
سینماخانه / حمید عبدالحسینی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار