رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

کارگردان «گودزیلا منهای یک» معتقد است که اگر دید واحدی در تیم وجود داشته باشد، می‌توان به دست‌آوردهای بزرگ رسید. اکنون دو ماه از اکران «گودزیلا منهای یک» Godzilla minus one می‌گذرد و هنوز مخاطبان در اعجاب هزینه ساخت این اثر هستند. مخاطبان آمریکایی به دیدن فیلم‌های پرخرجی که با بودجه بیش از ۲۰۰ میلیون […]

کارگردان «گودزیلا منهای یک» معتقد است که اگر دید واحدی در تیم وجود داشته باشد، می‌توان به دست‌آوردهای بزرگ رسید.
اکنون دو ماه از اکران «گودزیلا منهای یک» Godzilla minus one می‌گذرد و هنوز مخاطبان در اعجاب هزینه ساخت این اثر هستند. مخاطبان آمریکایی به دیدن فیلم‌های پرخرجی که با بودجه بیش از ۲۰۰ میلیون دلاری که با عدم استقبال مردم همراه شده، عادت کرده‌اند. در گزارشی به عملکرد فیلم‌های هالیوود در سال ۲۰۲۳ پرداختیم. حتی اکثر آثار ابرقهرمانی نیز در گیشه شکست خوردند.
فیلم‌برداری آثار پرخرج آمریکایی در مقابل پرده سبز انجام شده و اکثر کار اصلی، پس از این قسمت و از سوی اپراتورهای جلوه‌های ویژه صورت می‌گیرد. به همین علت است که هزینه‌های فیلم‌ها، تا این حد بالا رفته و ضررهای چند میلیارد دلاری روی دست کمپانی‌های هالیوودی گذاشته است.
مخاطبان آمریکایی وقتی می‌شنوند که نسخه ژاپنی «گودزیلا» با بودجه کمتر از ۱۵ میلیون دلار ساخته شده، این دست‌آورد را باور نکردنی توصیف می‌کنند. سوال اینجاست که چگونه «گودزیلا منهای یک» تنها با یک شانزدم هزینه فیلم‌های هالیوودی، اثری با جلوه‌های ویژه زیبا ساخته است؟
تاکاشی یامازاکی در جدیدترین مصاحبه خود نمک روی زخم تهیه‌کنندگان هالیوودی پاشید و نه تنها تاکید داشت که بودجه این فیلم ۱۲ میلیون دلار بوده، بلکه تیم بازیگری و پشت صحنه نیز از امکانات کافی برخوردار بوده‌اند. یامازاکی در ادامه گفت: «ما سالن ساخت پروژه را به صورتی بازسازی کردیم که محیطی دلنشین برای گروه ایجاد کند. یک آشپز اختصاصی سوشی در آشپزخانه داشتیم و سعی می‌کردیم که افراد را وادار به اضافه‌کاری نکنیم. اگرچه محیطی که ساخته بودیم، به گونه‌ای طراحی شده بود که می‌شد از اضافه کار کردن لذت برد.»
در ادامه مصاحبه از آقای یامازاکی پرسیده شد که چه توصیه‌ای برای کاهش هزینه‌های هالیوود دارد؟ او در پاسخ گفت: «اگر یک نگرش اساسی در پروسه ساخت وجود داشته باشد، امکان کاهش هزینه‌ها میسر می‌شود. قبول دارم که آزمون و خطا، هزینه‌ها را بالا می‌برد، اما اگر تمامی تیم به یک دید واحد برسند، نیاز چندانی به آزمودن ایده‌های مختلف نیست.»
این فیلم تاکنون ۱۰۶ میلیون دلار فروخته و مورد استقبال یک کارگردان مشهور هالیوودی نیز قرار گرفته است. استیون اسپیلبرگ به کارگردان این فیلم گفته بود که سه بار این اثر را دیده و عاشق کاراکترهای انسانی فیلم شده است.
ناگفته نماند که یامازاکی یکی از اپراتورهای ساخت جلوه‌های ویژه این اثر نیز بوده است.
منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار