رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 5 خبر


  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 20 May

مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان در فضای مجازی فردا جمعه، ۲۱ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه سه سیما می رود. به گزارش ایسنا، حسن علیزاده‌فرد، کارگردان و تهیه کننده این فیلم درباره تولید این اثر گفت: این مستند به سفارش گروه اجتماعی شبکه سیما تولید شده است […]

مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان در فضای مجازی فردا جمعه، ۲۱ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه سه سیما می رود.

به گزارش ایسنا، حسن علیزاده‌فرد، کارگردان و تهیه کننده این فیلم درباره تولید این اثر گفت: این مستند به سفارش گروه اجتماعی شبکه سیما تولید شده است و روایت دختران و زنان نوجوانی است که در فضای مجازی مورد آزار و اذیت های مختلفی قرار می گیرند و گاهی هم شکار فریب دهندگان مجازی می شوند  و سرنوشت های ناگواری برایشان رقم می خورد.

وی تصریح کرد: ما برای ساخت این مستند به چند استان کشور سفر کردیم و پرونده های مختلفی را با همکاری مشاوران و مددکاران اداره کل مشاوره و مددکاری معاونت فرهنگی اجتماعی نیروی انتظامی بررسی کردیم. سعی کردیم آنچه در این اثر گفته می شود ضمن اینکه واقعیت های تلخی است، تلنگری به خانواده‌ها و به ویژه خود نوجوانان باشد.

این مستندساز خاطرنشان کرد: در میان پرونده های مختلفی که در این رابطه وجود داشت، دو پرونده را مدنظر قرار دادیم که در بخش هایی از اثر مصاحبه هایی را با خانواده ها و خود قربانیان این اتفاقات انجام دادیم و در کنار آن گروه مستند به صورت مخفی در موقعیت‌های مختلف مجازی و فیزیکی نیز در مقابل این فریب دهندگان مجازی قرار گرفت، ضمن اینکه بخش‌هایی از اتفاقات ناگوار را بازسازی مستند کردیم.

این کارگردان با تاکید بر اینکه مستند «شکارچی مجازی» برای آگاهی جامعه در مقابل خطرات ویران گر فضای مجازی ساخته شده است، اظهار داشت: شبکه های اجتماعی یک ابزار ارتباطی و مهم است که بی شک همه ما از آن استفاده می کنیم، اما متاسفانه به دلیل عدم اگاهی افراد به ویژه قشر نوجوان و جوان از شکارچیان مجازی شاهد اتفاقات ناگواری هستیم.

وی گفت: مسئله ناخوشایند دیگر در به ثمر رسیدن نقشه های پلید فریب دهندگان، عدم گفت‌وگو در خانواده‌ها است که موجب می‌شود بسیاری از قربانیان فضای مجازی دخترانی باشند که فریب می خورند و نمی‌توانند با خانواده خود ارتباط برقرار کنند و همین عدم ارتباط باعث اتفاقات جبران ناپذیری می‌شود. امیدوارم در کنار این تلاش گروهی که حاصل‌اش را ببیندگان عزیز خواهند دید، آثار بیشتری در آگاه سازی نوجوانان و خانواده‌ها تهیه و تولید شوند.

به گزارش ایسنا، عوامل مستند «شکارچی مجازی» عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان حسن علیزاده فرد، ناظر کیفی، سجاد خسرو آبادی، مشاور نظامی پروژه دکتر سید مجید موسوی راد، راوی :زهره اسدی مدیر تولید، حمید خسروی، دستیار کارگردان، مبینا سلمانی، تدوین، مینا سیفی، صدابرداران، سینا اله وردی، اکبر یعقوبی، حبیب اله محمدی، مشاور و روانشناس، دکتر مجید بابازاده، فتانه ورمزیار، مشاور هنری، محراب محمدزاده، صدا گذار و انتخاب موسیقی، عرفان حسن زاده، طراح پوستر، محمدحسین سلطانی، نویسنده و تحقیق، حسن علیزاده‌فرد، علی‌محمد صادق، تصویربرداربردار، حسن علیزاده فرد

مستند «شکارچی مجازی» جمعه، ۲۱ اردیبهشت ماه حوالی ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار