رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

کارگردانان ایرانی در بخش های مختلف رقابتی و غیر رقابیت و حتی داوری بیست و ششمین جشنواره فیلم بوسان کره جنوبی حضور دارند. جشنواره جهانی فیلم بوسان کره جنوبی دارای جایگاهی ویژه در جشنواره های هنری آسیا و یکی از مهم‌ترین آنها است که مورد تایید انجمن تهیه‌کنندگان جهانی فیلم «فیاپف» هم هست. آثار کارگردانان ایرانی مختلفی در […]

کارگردانان ایرانی در بخش های مختلف رقابتی و غیر رقابیت و حتی داوری بیست و ششمین جشنواره فیلم بوسان کره جنوبی حضور دارند.

جشنواره جهانی فیلم بوسان کره جنوبی دارای جایگاهی ویژه در جشنواره های هنری آسیا و یکی از مهم‌ترین آنها است که مورد تایید انجمن تهیه‌کنندگان جهانی فیلم «فیاپف» هم هست.

آثار کارگردانان ایرانی مختلفی در بیست و ششمین دوره این جشنواره حضور دارند که مشهورترین آنها فیلم قهرمان  اصغر فرهادی است که محصول مشترک ایران و فرانسه است که در بخش شمایل های (Icons) این دوره جشنواره اکران خواهد شد. «قصیده گاو سفید» بهتاش صناعى‌ها و مریم مقدم محصول مشترک دیگری از ایران و فرانسه است که در ادامه حضور بین المللی خود این بار در بخش «پنجره‌اى به سینماى آسیا» بیست و ششمین جشنواره جهانی فیلم «بوسان» کره جنوبی راه پیدا کرده است.

شاهین جلالی با فیلم کوتاه «مرد ابری» تنها نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه فیلم های کوتاه است. فیلمی که با تهیه کنندگی مشترک جلالی و انجمن سینمای جوانان استان اردبیل تولید شده است.

«سیارک» اثر مهدی حسینى‌وند علیپور و «در غیبت کارگردان»  آروند دشت‌آراى در بخش رقابتى «جریان‌هاى جدید» این دوره جشنواره بوسان حضور دارند. مهدی حسینی‌وند تدوین‌گر و کارگردانی است که تدوین مجموعه‌های تلویزیونی همچون مختارنامه، خانه پدری، پرده عشق، معصومیت از دست رفته، سفر سبز، شهرزاد و چندین فیلم سینمایی را نیز به عهده داشته‌؛ در عین حال او یک مجموعهٔ تلویزیونی و یک فیلم سینمایی را کارگردانی کرده که حال اثرش به اینجشنواره مهم آسیایی راه پیدا کرده است.

در عین حال جدای از این آثار و کارگردانان که بر اساس مناسبت های رسمی نماینده سینمای ایران محسوب می شوند فیلم های دیگری هم از کارگردانان ایرانی یا ایرانی تبار مقیم خارج از کشور به این جشنواره راه پیدا کرده اند. در این میان فیلم «مونالیزا و ماه خونین» ساخته آنا لیلی امیرپور محصول امیرکا یکی از آنها است. این کارگردان ایرانی امریکایی در شهر مارگیت انگلیس به دنیا آمده و بعد به همراه خانواده اش ساکن امریکا شده است. بخش فیلم های زنان جشنواره بوسان بیست و ششم هم میزبان دو فیلم  «تخته سیاه» سمیرا مخملباف و «روزى که زن شدم» مرضیه مشکینى است.

رضا میرکریمی هم که یکی از اعضای هیات داوری جایزه «کیم جی سئوک» (به یاد برنامه ریز فقید آن رویداد سینمایی) است در جشنواره حضور دارد.

بیست و ششمین جشنواره فیلمبوسان به صورت فیزیکی از ۱۴ تا ۲۳ مهر ( ۶ تا ۱۵ اکتبر ۲۰۲۱) به صورت فیزیکی اما با پاره ای از تغییرات برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا برگزار می‌شود.

منبع: موج

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار