رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۶ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 24 May

۷۷۲۱۲ شهریور ۱۴۰۰ ۴ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

پخش بین‌المللی «ابلق» به کمپانی آمریکایی رسید

یک کمپانی آمریکایی پخش بین‌المللی فیلم سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی را بر عهده گرفت. کمپانی Outsider Pictures یکی از کمپانی‌های مطرح تولید فیلم و پخش بین‌المللی در لس‌انجلس آمریکا است. این مجموعه همچنین در زمینهٔ اکران فیلم‌های داستانی در آمریکای شمالی و آمریکای لاتین تخصص دارد. کمپانی Outsider Pictures […]


گزارش تصویری نمایش «ب ن چ»

به گزارش سینماخانه نمایش «ب ن چ» به نویسندگی و کارگردانی نیما ‌صمدی و با بازی مهرداد ‌قاضی، غزل سلامی‌زاده، سحر سبزی، علیرضا ‌محمدی، مهدی ‌بازیار، ثنا ‌پورکتابی، ملیسا عبادی، آرش ‌زاهدی، امیر ‌بدری، سپهر صفرخانی، ایمان ‌نیکخو، راضیه ‌شریفی، علیرضا ‌اسلامی ‌گیلانی، سیده ساره حسینی، علیرضا عرب، حمید یدالهی، محمدحسین آفرین زاده، نگین خسروآبادی، […]


پوستر نمایش اولئانا رونمایی شد

نمایش «اولئانا» به کارگردانی کیارش دستیاری از ابتدای مهرماه در مرکز تئاتر مولوی روی صحنه می‌رود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی گروه، نمایش «اولئانا» نوشته دیوید ممت با ترجمه علی‌اکبر علیزاد و کارگردانی کیارش دستیاری (رُست)، از ابتدای مهرماه در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه خواهد رفت. طراحی […]


اولین حضور بین المللی فیلم «دیوار» در جشنواره محیط زیست کانادا

همزمان با نخستین نمایش بین المللی فیلم کوتاه «دیوار» به کارگردانی صادق یاری از پوستر این فیلم با طرحی از شایان شفابخش رونمایی شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی، فیلم کوتاه «دیوار» به کارگردانی صادق یاری و تهیه کنندگی مهدی یاری در دومین فستیوال HECFF با موضوع محیط‌ زیست انسانی در […]


حضور محمدرضا فروتن و سمانه نصری در عاشقانه «دختری با لباس ارغوانی»

فیلم سینمایی «دختری با لباس ارغوانی» وارد مرحله پیش تولید شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم سینمایی «دختری با لباس ارغوانی» به نویسندگی و کارگردانی خداداد جلالی از چندی پیش وارد مرحله پیش تولید شده و با انتخاب کامل بازیگران و عوامل پشت دوربین اواسط مهر ماه مقابل دوربین […]


جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره زلین به برادران سامکو رسید

“مادرزاد” در نخستین حضور بین‌المللی خود، موفق به دریافت جایزه ویژه هیئت داوران در شصت و یکمین جشنواره فیلم زلین شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه ای پروژه، فیلم کوتاه «مادرزاد» به کارگردانی مشترک برادران سامکو (سامان حسین پور و آکو زندکریمی) و تهیه کنندگی مشترک دیمن زندی و برداران سامکو […]


«مواجهه» به تدوین رسید

با اتمام فیلمبرداری فیلم پلیسی «مواجهه» به تهیه‌کنندگی سعید الهی و کارگردانی رضا دادویی، تدوین این فیلم آغاز شد. شب گذشته با ضبط آخرین سکانس‌های فیلم «مواجهه» در منطقه شش تهران با حضور بازیگرانی چون رحیم نوروزی، علیرضا جلالی تبار و الهه حسینی فیلمبرداری این فیلم پایان یافت. در این فیلم که نیما حسندوست تدوین […]


رونمایی از تجربه‌های نخست فیلمسازی هومن سیدی

سه فیلم کوتاه «اصغر پیکان، همسرش و زندگی کمی غیرعادی تر»، «دندان آبی» و «۳۵متری روی سطح آب» به کارگردانی هومن سیدی از طریق پلتفرم ودیو در دسترس علاقمندان قرار گرفت. هومن سیدی فعالیت خود در حوزه فیلمسازی را با ساخت فیلم‌های داستانی کوتاه آغاز کرد و سه فیلم «اصغر پیکان، همسرش و زندگی کمی […]


هنرنمایی زنده‌یاد پیمان ابدی در فیلمی کوتاه

زنده‌یاد پیمان ابدی امور جلوه‌های ویژه فیلم کوتاه «آوانتاژ» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی را برعهده داشته است . به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلم کوتاه «آوانتاژ» به کارگردانی علی احمدزاده و با بازی ستاره پسیانی، مهرداد صدیقیان و … در […]


مهوش شیخ‌ الاسلامی:

در «موسیو مارکوف» خاطرات نسل خودم را مرور کردم

تدوین مستند «موسیو مارکوف» جدیدترین اثر مهوش شیخ‌ الاسلامی به پایان رسید. این مستند در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است. به گزارش ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مهوش شیخ‌ الاسلامی در خصوص مستند «موسیو مارکوف» توضیح داد: در فیلم مستند موسیو مارکف به زندگی و آثار معماری […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«بی بدن» و زنده نگه داشتن سینمای اجتماعی

سینمای اجتماعی ایران حالا دیگر به یکی از ارکان اصلی بدل گشته است و «بی بدن» نشان می دهد محدودیت‌های چند سال اخیر و تمام تلاش های خواسته یا ناخواسته در جهت کمرنگ نمودن این شکل از سینما نتوانسته است ریشه دوانده و اصیل این گرایش را به تمامی در میان فیلمسازان و مخاطبین بگسلد. «بی بدن» قصه اش را از ماجرایی واقعی وام می گیرد و فیلمنامه نویس به سبب تجربه و دسترسی به پرونده های جنایی سال های گذشته موفق می شود تا با تلفیق عناصر و متریال های درام و تعلیق بر بستر موضوعی ملتهب، تماشاگر را با خود همراه سازد. فیلمساز و فیلمنامه نویس می کوشند تا تصویری تازه از شخصیت‌ها و فرآیندهای قضایی ارائه دهند و به همین مناسبت است که نوید پورفرج برای نقش بازپرس انتخاب گردیده تا یک نوع آشنایی زدایی را با کاراکتری این چنین شاهد باشیم و تا حد قابل قبولی به توفیق رسیده است. نمونه این رویکرد را می توان در نقش پدر و استفاده از سروش صحت هم امتداد داد که البته به آن اندازه موثر و باورپذیر نیست. الناز شاکردوست پس از وقفه ای کوتاه و در ادامه روند روبه رشد گذشته از پس نقشی سخت که نیاز به آمادگی های روحی و حسی و حتی جسمی خاصی داشته برآمده و حس و حال یک مادر نگران را به خوبی بازتاب می دهد. «بی بدن» یک نقطه ضعف هم دارد و آن طولانی بودن تایم فیلم (نسخه جشنواره) است که می تواند با تدوینی مجدد شکلی پالوده به خود بگیرد. پایان بندی «بی بدن» به شدت غافلگیرکننده است و به زعم نگارنده بر تاثیر گذاری قصه بر مخاطب اش بسیار می افزاید و می تواند از جمله وجوه افتراق این فیلم با سایر آثاری باشد که تاکنون با موضوع قصاص ساخته شده اند؛ همچنانکه پرداختن به جزییات قضایی نیز یکی از ویژگی های «بی بدن» است. سینماخانه / حمید عبدالحسینی