رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 10 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

به بهانه سپری شدن سومین روز از سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، به اختصار تعدادی از مهمترین آثار به نمایش در آمده در پردیس سینمایی ملت را رو مرور کردیم. برخورد ( امیرحسین محسنی ) فیلم بر مبنای یک موقعیت عذرخواهی بنا نهاده می شود. موقعیتی که فیلم می کوشد تا با جزئیات روایتگر آن […]

به بهانه سپری شدن سومین روز از سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، به اختصار تعدادی از مهمترین آثار به نمایش در آمده در پردیس سینمایی ملت را رو مرور کردیم.

برخورد ( امیرحسین محسنی )

فیلم بر مبنای یک موقعیت عذرخواهی بنا نهاده می شود. موقعیتی که فیلم می کوشد تا با جزئیات روایتگر آن باشد و در این رهگذار به شخصیت محوری اش یعنی یک نوجوان که فعلیت موقعیت را برعهده دارد نزدیک شود که از این منظر موفق است. حبیب رضایی و مهران غفوریان از برگ های برنده فیلم اند. پایان فیلم اما غیر منتظره نیست و شاید به این سبب انتظار مخاطب را برآورده نمی کند.

پسر خورشیدی ( آرمان فیاض )

کارگردان فیلم خود فیلمبردار نیز هست و این را می شود در سلیقه  بصری ( ترکیب بندی، نورپردازی، قاب بندی ) فیلم به وضوح دید. فیلمی که بیش از دیالوگ از تصاویر برای بیان درونیات شخصیت ها و به عبارتی قراردادن کاراکترها در موقعیت های مورد نظر بهره می جوید. داستان جسورانه ای دستمایه ساخت فیلم است و در پایان نیز با یک غافلگیری نتیجه مناسبی را می آفریند.

گودال ( فرزاد رنجبر نظری )

فیلمساز برای بیان وجه تماتیک مدنظرش که بر پایه گفتگوها و جدل های کلامی است محلی باز و جعرافیایی متفاوت از فضاهای بسته شهری را بر می گزیند تا بتواند بر جنبه های متفاوت بصری فیلم نیز تاکید و تکیه کند و مانع خستگی و کسالت گردد.
میان عنوان و گودال داخل فیلم یک وجه تسمیه ظریف پدید می آید که از جمله نکات جالب توجه اثر است. با وجود بازی های خوب و کارگردانی مناسب اما در نهایت با فیلمی غافلگیر کننده رو به رو نیستیم که شاید خود فیلمساز نیز چنین رویکردی نداشته است!

رعنا ( امیر مهندسیان )

فیلم در پرداخت شخصیت ها و حال و هوای یک پاسگاه مرزی دورافتاده و خلوت موفق است و فضا سازی می کند. جالب تر اینکه در محدوده خشک امور نظامی باقی نمی ماند بلکه می کوشد تا به روح و روان کاراکترها وارد شود و تصویری متفاوت را به تصویر بکشد.
در این فیلم نیز شاهد تمرکز زدایی و جغرافیایی متفاوت از محیط شهری هستیم و در این بین خود لوکیشن نیز خاص و جذاب است. زمان فیلم شاید اگر قدری کوتاه تر می بود به تاثیر به مراتب بیشتری بر مخاطب می انجامید.
همچنین حضور سیاوش چراغی پور در جای خود و موثر است.

سینماخانه / حمید عبدالحسینی 

 

در همین زمینه بخوانید:

–  چند خط درباره چند فیلم دومین روز از جشنواره ۳۹ فیلم کوتاه

–  نگاهی به دو فیلم کوتاه در سی‌ونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

–  چند خط درباره چند فیلم اولین روز از جشنواره ۳۹ فیلم کوتاه

–  در اهمیت فیلم کوتاه

–  سینمای صنعتی یا صنعت سینما !؟

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار