رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April
  • چهارشنبه 1 دی 1395 - 12:55
  • کد خبر : 2056
  • تئاتر
  • چاپ خبر : اختتامیه نمایش “آبجی خانم” در تماشاخانه دراما

نمایشنامه آبجی خانم به اقتباس از داستان کوتاه صادق هدایت به همین نام به قلم احسان الله دادی و کارگردانی حامد ناوشکی تا پایان آذر ماه امسال در تماشاخانه ی دراما به روی صحنه رفت. حامد ناوشکی کارگردان این نمایش به مناسبت اختتامیه نمایش عنوان کرد: متن هایی را برای کار کردن در جشنواره ی […]

نمایشنامه آبجی خانم به اقتباس از داستان کوتاه صادق هدایت به همین نام به قلم احسان الله دادی و کارگردانی حامد ناوشکی تا پایان آذر ماه امسال در تماشاخانه ی دراما به روی صحنه رفت.

img_20161220_061551

حامد ناوشکی کارگردان این نمایش به مناسبت اختتامیه نمایش عنوان کرد: متن هایی را برای کار کردن در جشنواره ی تئاتر شهر به من پیشنهاد شد که در بین آن ها متن “آبجی خانم” را با توجه به علاقه شخصی  به نوع نگاه صادق هدایت و همچنین به دلیل اینکه نمایش در فضایی سنتی اتفاق می افتد برایم جالب بود. بعد از گفتگو با نویسنده ی نمایشنامه بنا بر این شد که پایان نمایش را تغییر دادیم. اتفاقات نمایشنامه ی اصلی یک فضای کاملا سنتی دارد که تقریبا تا انتهای نمایش همان فضای سنتی و رئال ادامه دارد ولی در این اجرا از یک جایی به بعد سیر داستان عوض می شود و ما دیگر اتفاق رئالی نمی بینیم! این جریان برای من ریسک بالایی داشت که بخواهم یک خط رئال را بشکنم ولی با توجه به بازخورد تماشاگران و اساتیدی اتفاق خوب و مثبتی بوده است.

حامد ناوشکی در ادامه ی عنوان کرد که جذابیت اصلی نمایشنامه برایم  این است که داستان این نمایشنامه در سالهای ۱۳۰۴-۱۳۰۵ اتفاق می افتد؛ یعنی حدودا یک قرن پیش! ولی حرف نمایشنامه حرف همین امروز است. شاید بتوان گفت گویا صادق هدایت در آن زمان پیشگویی کرده و یا حتی بتوان گفت که در آن زمان مانده ایم.

img_20161220_000641

بازیگران این نمایش به ترتیب: فرشاد اشرفی، سپیده اردستانی،  فاطمه علیزاده، ملیکا جباری،فاطمه عطایی، علیرضا آریا نژاد،نگین صابری، ساناز تفکری، حسین قاسمی و سپیده جدی

سینماخانه/مژگان آقاداوودیان

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار