رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April

به گزارش سینماخانه ، نمایش کلفت ها به نویسندگی ژان ژنه و کارگردانی ریحانه نبی یان که در بخش به علاوه فجر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه دا به روی صحنه رفت. به گفته ریحانه نبی یان نمایشنامه دارای سه شخصیت است که کاراکتر خانم را حذف و طی دراماتورژی این نمایش […]

به گزارش سینماخانه ، نمایش کلفت ها به نویسندگی ژان ژنه و کارگردانی ریحانه نبی یان که در بخش به علاوه فجر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه دا به روی صحنه رفت.

به گفته ریحانه نبی یان نمایشنامه دارای سه شخصیت است که کاراکتر خانم را حذف و طی دراماتورژی این نمایش را بدون کلام به روی صحنه برده ایم. دو کلفتی که در نمایش حضور دارند ، خواهر یکدیگرند و ما سعی نمودیم خصلت های خانم را در رفتار این دو خواهر نیز نمایش دهیم. وی همچنین افزود، همه ی ما یک هیولای درون داریم و در مقابل انسان های دیگر خودمان را به شکل دیگری نشان می دهیم، یا خانم وار (شخصیت نمایش) نمایش می دهیم اما در نهان کلفت وجود خودمان را هر شب سرکوب می کنیم. سعی من به همراه خانم استادی طراح حرکت نمایش این بوده تا آشفتگی این کاراکترها را با استفاده از زبان بدن به نمایش بگذاریم.

مارال استادی طراح حرکت این نمایش افزود، ایده این نمایش از یک اتود کلاسی شکل گرفت و در پروسه یک ساله تکمیل شد. سعی ما در این نمایش این بوده که لحظات دوستی و محبت این دو خواهر را نسبت به یکدیگر با حرکات هماهنگ و لحظات درگیری و دعوا را با حرکات نامنظم و آشفته نشان دهیم ضمن اینکه از حرکات مدرن در کار استفاده نمودیم.

سینماخانه/ محسن رودباری

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار