رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April

به گزارش سینماخانه؛ در دومین روز از برگزاری جشنواره تئاتر تجربه دو نمایش “یک عدد” و “بوفالو” در بخش صحنه ای و در بخش کوتاه و خلاق نیز نمایش های “عروسک های کوکی”، “تئاتر” و “حماسه حضور” به اجرا پرداختند. نمایش “یک عدد” به کارگردانی سها آزدم که در بخش صحنه ای و پایان نامه های […]

به گزارش سینماخانه؛ در دومین روز از برگزاری جشنواره تئاتر تجربه دو نمایش “یک عدد” و “بوفالو” در بخش صحنه ای و در بخش کوتاه و خلاق نیز نمایش های “عروسک های کوکی”، “تئاتر” و “حماسه حضور” به اجرا پرداختند.

نمایش “یک عدد” به کارگردانی سها آزدم که در بخش صحنه ای و پایان نامه های برگزیده شرکت داشت در ساعت های ۱۵ و ۱۷:۳۰ در سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه رفت.

بوفالو

بوفالو

 

“یک عدد” به نویسندگی “کاریل چرچیل” و بازی متین گودرزی و بهداد بلیغ فر، داستان پدر و پسری رابیان میکند که در یک کارگاه فلزکاری به کند و کاو گذشته خود میپردازند.

در سالن کوچک تالار مولوی نیز نمایش “بوفالو” در ساعت های ۱۴ و ۱۶ به کارگردانی اردوان انتظاری به اجرا پرداخت.

این نمایش مونولوگ با بازی پویا پورامین، داستان مردی است که خاطرات کودکی تا بزرگسالی خود را در مدت زمان کمتر از سی دقیقه بیان میکند.

در پلاتو استاد صمیمی مفخم نیز نمایش “عروسک های کوکی” ساعت ۱۳ و ۱۴ به کارگردانی شهرزاد نظرپور به روی صحنه رفت و داستان آوارگی های زنان را طی جنگ روایت می‌کند.

عروسک های کوکی

عروسک های کوکی

در پلاتو سمندریان نیز دو نمایش “تئاتر” به کارگردانی  شایان حبیبی و نمایش “حماسه حضور” به کارگردانی علیرضا کیانی که دربخش کوتاه وخلاق حضور دارند به اجرا پرداختند.

تئاتر

تئاتر

همچنین در بخش نمایشنامه خوانی ، نمایشنامه های “شاه میرزا” از افشین اکبری و “برای خواهر کوچکم” از جواد اسفندیاری در سالن استاد ناظرزاده خوانش شدند.

در بخش اجرا در فضاهای نامتعارف نیز اثر “نکته دان عشق” به کارگردانی امیرحسین گلکار در زمین فوتبال حیاط پردیس دانشگاه تهران به اجرا پرداخت.

همچنین نمایش “حرف شور خانه” به کارگردانی امیر محمد ابراهیمی در بخش غیر رقابتی جشنواره در پلاتو استاد صمیمی مفخم اجرا شد.

حرف شورخانه

حرف شورخانه

در ادامه جشنواره، در روز سوم، نمایش های “آ…” و “راز اتاق قفل شده” در بخش تجربه اجرا در مکان های نامتعارف، نمایش “دوران” در بخش کوتاه و خلاق، نمایش های “تمرین اجرای شکسپیر”، “پدر عشق بخوره” و “رستوران راز بقا” در بخش مدرسان و نمایش های “ویتسک” و “مرگ دوشیزه” در بخش صحنه ای اجرا خواهند شد. همچنین دو نمایشنامه “حبیب افسانه نادر” و “معاف از هضم” در بخش نمایشنامه خوانی، خوانش خواهند شد.

گزارش تصویری را می توانید در این بخش مشاهده نمایید  .

سینماخانه/ خبرنگار: محسن رودباری

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار