رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
  • الأحد ۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 16 June

آذر ۱۳۹۶ ۱۰ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

اعلام دلایل توقیف «عاقبت عشاق سینه‌چاک»

سرپرست شورای ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی با تأکید بر اینکه نمایش «عاقبت عشاق سینه‌چاک» به دلیل تغییر در اجرا نسبت به آنچه بازبینی شده بود توقیف شده است، گفت: در صورتی که این گروه نمایشی تمایل به ادامه اجرا داشته باشد، بازبینیِ مجدد انجام خواهد شد تا پس از اصلاح و تایید رفع موارد […]


نرگس آبیار در گفتگو با ورایتی چه گفت؟

نشریه سینمایی ورایتی در گفتگو با نرگس آبیار، از بزرگترین مانع وی برای ساخت فیلم، مهمترین دستاورد، هدف، قهرمان و … از این کارگرانی ایرانی پرسید. امسال در مجموع ۹۲ کشور در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار پذیرفته شده‌اند که در این میان رکورد ۲۷ فیلم را کارگردانان زن ساخته‌اند و ۸ نفر […]


اکران «عصبانی نیستم» به تعویق افتاد

اکران فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» از آخر آذرماه به زمان دیگری موکول شد. علی سرتیپی – مدیرعامل موسسه پخش فیلمیران – اعلام کرد: با وجود آمادگی برای اکران فیلم طبق قرارداد منعقد شده در شورای صنفی نمایش اما به دلیل تراکم فیلم‌ها، تصمیم گرفتیم فیلم در تاریخ دیگری به جز ۲۹ آذر ماه اکران شود، […]


“بولشویک”؛ شوخی شوخی، حرف جدی می زند!

نمایش “بولشویک” به نویسندگی و کارگردانی عباس اکرمی چند روزی است در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته و با استقبال مقبولی مواجه شده است. بولشویک داستان جوانی چاق و بیکاره را روایت می کند که به طور اتفاقی، وارد جریان های انقلابی کارگری در شهری بزرگ به نام “آرگون” می شود […]


سازمان اوج حمایت ۱۵ میلیاردی از جشنواره ملی فیلم فجر را تکذیب کرد

محمد ذوقی مدیر روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج خبر حمایت ۱۵ میلیاردی سازمان اوج از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر را تکذیب کرد. محمد ذوقی مدیر روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج در گفتگو با خبرنگار مهر درباره خبر منتشر شده مبنی بر حمایت ۱۵ میلیارد تومانی سازمان اوج از سی و […]


«برو بیرون» بهترین فیلم سال منتقدان «سایت اند ساوند» شد

با معرفی برترین‌های سال از نظر منتقدان «سایت اند ساوند» فیلم ترسناک و مستقل «برو بیرون» عنوان بهترین فیلم سال را از آن خود کرد. به نقل از آسوشیتدپرس، جوردن پیلی کارگردان فیلم «برو بیرون» یک موفقیت دیگر به نام خود ثبت کرد و در راس فهرست بهترین‌های سال ۲۰۱۷ از نظر منتقدان نشریه معتبر […]


«هت تریک» مجوز نمایش گرفت

«هت تریک» به کارگردانی رامتین لوافی مجوز نمایش گرفت. شورای پروانه نمایش در جلسه ۸ آذر که با حضور اکثریت اعضای شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی برگزار شد، مجوز نمایش فیلم سینمایی «هت تریک» به تهیه کنندگی مجید مطلبی، کارگردانی و نویسندگی رامتین لوافی با موضوع اجتماعی صادر شد. امیر جدیدی، پریناز ایزدیار، ماهور […]


مهین صدری «نفر دوم» را کارگردانی می کند

نمایش “نفر دوم” به نویسندگی و کارگردانی مهین صدری از ٢٨ آذر ماه در تماشاخانه ایرانشهر اجرا می شود. «نفر دوم» عنوان جدیدترین تولید گروه تئاتر مهر است که مهین صدری نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده دارد. محمدرضا حسین زاده مدیرتولید، شیما میرحمیدی طراح صحنه، غزاله معتمد طراح لباس و مهرداد متجلی طراح […]


مهلت ثبت نام خبرنگاران و منتقدان برای حضور در جشنواره فیلم فجر فردا پایان می یابد

به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، نمایندگان رسانه‌های گروهی شامل خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، نشریات مکتوب و برنامه‌های اینترنتی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به همراه نمایندگان برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و اعضای انجمن منتقدان طبق آیین‌نامه مندرج در سایت جشنواره (fajrfilmfestival.com) می‌توانند متقاضی حضور در سینمای رسانه‌ها باشند و تا […]


«موریانه» در انتظار دریافت پروانه نمایش

همزمان با تحویل فیلم «موریانه» به دفتر جشنواره فیلم فجر ، این فیلم به شورای پروانه نمایش نیز ارائه شد. فیلم سینمایی «موریانه» به کارگردانی مسعود حاتمی و تهیه کنندگی سیدغلامرضا موسوی تحویل شورای پروانه نمایش شد تا بعد از دریافت پروانه ، نسبت به زمان اکران فیلم برنامه‌ریزی شود. اولین اکران «موریانه» در سی و […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«در انتهای شب» به چه می‌رسیم؟

یکی از مسائلی که سریال‌های ساخته شده در مدیوم‌های مختلف طی چهل سال اخیر با آن دست به گریبان بوده و مخاطب عام نیز به آن اذعان دارد، شروع خوب و پایان‌های ضعیف است. موضوع وقتی جذاب‌تر می‌شود که به حافظه تاریخی خود رجوع کرده و نمونه‌های مختلف را به یاد بیاوریم. تقریبا همگی آنها نیز به جز چند استثنا، این مساله را تایید می‌کنند. اما در یکی دو سال اخیر و با رشد تولید سریال در پلتفرم‌ها، این موضوع کمرنگ‌تر شده و کمتر شاهد این نمودار سینوسی در سریال‌ها هستیم که نمونه آن را به تازگی در سریال افعی تهران شاهد بوده‌ایم. سریال «در انتهای شب» ساخته آیدا پناهنده دیگر نمونه درخشان در این باب است که از قسمت اول تا چهارم، سیر صعودی کرده و اگر با همین شیب به سمت قسمت‌‌های بعدی برود، شاهد اتفاقی تقریبا نادر در بحث سریال خواهیم بود. پناهنده که فیلمنامه نخستین سریال خود را همراه با ارسلان امیری نوشته، ملودرامی کلاسیک خلق کرده که براساس خانواده‌ای کوچک از طبقه متوسط جامعه شکل گرفته است. از جنس آدم‌هایی که مخاطب در اطراف خود نمونه‌های مشابه آن را دیده و در گام نخست با آن همذات‌پنداری می‌کند. ماهی و بهنام به عنوان زوجی اهل هنر که وضعیت مالی چندان مناسبی هم ندارند، در قسمت نخست در زمانی کوتاه معرفی شده و طلاق این دو به عنوان نقطه عطف نخست هم بدون حاشیه‌روی های مرسوم شکل می‌گیرد. چیزی که نویسندگان فیلمنامه از قسمت دوم تا چهارم روی آن مانور می‌دهند، کنکاش در لایه‌های درونی آدم‌ها و نقب زدن به تنهایی عمیقشان است. حتی ورای آن نقاط عطف درخشانی که در پایان قسمت‌های سوم و چهارم گذاشته شده است. ماهی و بهنام هردو قهرمان‌های این سریال هستند اما نویسندگان آن با مهارت بسیار مابین این دو قرار گرفته و هر لحظه به سمتی می‌لغزند. با ورود آدم‌های جدید به زندگی این دو، داستانک‌های خوبی شکل گرفته که به تنه اصلی آن می‌چسبند. یک سو ثریا و دختر خردسالش و در طرف دیگر نقاش جوان و مشهوری که زمانی در دانشکده به ماهی علاقمند بوده است. ورود دوست نقاش آنها به داستان که به نقطه عطف قسمت سوم منجر می‌شود نیز علاوه بر تنشی که به قصه می‌بخشد، تکه دیگری از وجوه درونی قهرمان‌های سریال را آشکار می‌کند. همان طور که در همین قسمت پرده از رازی برداشته می‌شود که می‌تواند نقش مهمی در جدایی این دو از یکدیگر داشته باشد. از طرف دیگر اتفاق‌های ساده و روزمره زندگی که به نظر پیش‌پا افتاده هم به نظر می‌رسند، وجوه دراماتیک پیدا کرده و قصه را به جلو هدایت می‌کنند. برای مثال می‌توان به قضیه آزمون رانندگی بهنام و پنج بار مردود شدنش اشاره کرد که در تضادی ظریف با پلان‌های نسبتا زیاد رانندگی ماهی قرار دارد. همین طور ماجرای غذا و آشپزی که رابطه بهنام و ثریا را استارت زده و ردپای آن را در حلیم پختن پدر ماهی در خانه خود می‌بینیم. یکی از ...