رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۸ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 16 May
  • دوشنبه 7 آبان 1397 - 23:22
  • کد خبر : 29007
  • تئاتر
  • چاپ خبر : “گوریل” در عمارت نوفل‌ لوشاتو

نمایش گوریل داستان یک آتشکار حرفه ای را روایت می کند که توهینی را از یک دختر طبقه اشرافی می شنود و در راستای انتقام از دختر و طبقه وی برمی آید. مهدی رضایی کارگردان این نمایش به سینماخانه گفت: ایده اولیه این نمایش از سه سال پیش ذهن مرا درگیر کرد و حتی قرار […]

نمایش گوریل داستان یک آتشکار حرفه ای را روایت می کند که توهینی را از یک دختر طبقه اشرافی می شنود و در راستای انتقام از دختر و طبقه وی برمی آید.

مهدی رضایی کارگردان این نمایش به سینماخانه گفت: ایده اولیه این نمایش از سه سال پیش ذهن مرا درگیر کرد و حتی قرار بر این بود که آن را برای پایان نامه کارشناسی ارشد کارگردانی خودم ارائه نمایم؛ بنا به دلایلی نشد و به کارگردانی نمایش آثار شکسپیر پرداختم و بعد مدتی مجدداً روی آوردم به متن این نمایشنامه ولی با یک نگاه کاملا اکسپرسیونیسم که باعث تغییر متن آن شد. البته قرار نبود متن را تغییر بدهیم و بیشتر می خواستیم این تغییرات را در کارگردانی اعمال بکنیم و نمی خواستیم درام نمایش بهم بخورد اما کار هنگامیکه شروع شد و چون رویکرد ما یک رویکرد کارگاهی بود و ایده هایمان را سر تمرین رشد می دهیم و کلاً سبک کارگردانی من این چنین است که با یک مقدمه ای شروع و تغییراتی در آن ایجاد می کنم و همه این مسائل ما را به یک سبک و نگرش جدید واقعگرایانه و غیرواقعگرایانه که جامعه بیشتر پذیرای آن باشند سوق می دهد و این باعث نوشتن متن جدید شد که از یازده ماه پیش آماده و آغاز کردیم و به تمرین کردن و بعد به اجرا رساندیم.
وی در ادامه به موانع این نمایش اشاره کرد و افزود: وضعیت اقتصادی یکی از این مشکلات است که این نمایش برای ما در پی داشت. مورد دیگر این بود که به سالن های دولتی مراجعه کردیم با توجه به امتیازهایی که کسب کرده بودیم خیلی راحت ما را از گردانه اجرا کنار گذاشتند. متاسفانه اسپانسر نتوانستیم جذب کنیم چون بازیگر چهره نداشتیم و هزینه را کل گروه متقبل شد و با توجه به اینکه استقبال بسیار خوبی داشتیم اما درآمدزایی برایمان به همراه نداشت.
هنرمندان زیادی از جمله رضا کیانیان ، دکتر قطب الدین صادقی،پروفسور ناظرزاده بعنوان مترجم این اثر ،گلاب آدینه و بسیاری از بزرگان که اکنون در ذهن بنده نیستند و افراد دیگری که نمایش ما را دیدند بسیار رضایت داشتند که افتخار بزرگی برای گروه ما می باشد.
عوامل این نمایش عبارتند از: نویسنده و کارگردان: مهدی رضایی؛ بازیگران:(به ترتیب ورود به صحنه) ماکان محمودی، رامین رستمی مهرآ، محمد میرعلی، شایان صادقپور، علی هادی پسیان، عماد زارعی، رضا سلیمی، مهران عشریه، آتنا تندرو؛ دستیاران کارگردان: ساره ارجمند، ندا کاوندی؛ مدیر روابط عمومی: ندا کاوندی ؛ دستیار روابط عمومی: فرانک شریفیان، سارا جدید؛ مدیراجرایی: حمیدرضا عیوضی، مهدی مدق؛ طراح موسیقی و صدا: مانی منادی زاده؛ طراح گرافیک: داریوش اللهیاری؛ طراح گریم: اشکان عسکری؛ طراح صدا: مجید آقایی؛ مجریان گریم: نیما عبدی، محمد محمود زاده، فاطمه هاشمی؛ مدیر صحنه: سعید جهانی؛ عکاس: امیررضا هرمزی، حسین رضوانی؛ دستیار صحنه: محمدعلی فرازی
گروه طراحی؛ ایده و متن، صحنه و لباس: مهدی رضایی، ماکان محمودی، آتنا تندرو؛ ساخت دکور: سعید غفاری، کیکاووس شکوهی

سینماخانه / پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار