رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۷ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 15 May

اولین سانس از دومین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه با فیلمی نفس گیر آغاز می شود. فیلم ساعت ۱۳:۳۰ شروع می شود و سالن های پردیس سینمایی ملت از تماشاگرانی پر شده است که  برای تماشای فیلمی به نظر متفاوت در سالن حاضر شده اند. فیلم با صحنه درگیری آغاز […]

اولین سانس از دومین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه با فیلمی نفس گیر آغاز می شود. فیلم ساعت ۱۳:۳۰ شروع می شود و سالن های پردیس سینمایی ملت از تماشاگرانی پر شده است که  برای تماشای فیلمی به نظر متفاوت در سالن حاضر شده اند.

فیلم با صحنه درگیری آغاز می شود و با قتل ناموسی ادامه می یابد. اینگونه به نظر می رسد که فیلمنامه، داستان تکراری رضایت خانواده قاتل از مقتول را دنبال می کند اما با جلو رفتن فیلم و شکل گیری گره های تازه، داستان به شکل دیگری روایت می شود. صحنه های غیر قابل پیش بینی و سکانس های درگیری مختلف مخاطب را به خوبی همراه می کند، صحنه هایی معمایی و نفس گیر که مخاطب را به نفس عمیق وا می دارد. داستان تا انتها به گونه ای پیش می رود که گره گشایی و پایان بندی کاملی دارد به گونه ای که حتی در چند صحنه انتهایی فیلم مخاطب می تواند با تصور پایان فیلم مواجه شود اما فیلم تا گره گشایی کامل ادامه می یابد.

محمد کارت کارگردانی که با فیلمهای مستند و کارگردانی خوش درخشیده است با تجربه آثار موفق پیشین خود امسال با ساخت اولین فیلم سینمایی در جشنواره فیلم فجر حضور دارد. درخلاصه این فیلم که مضمونی اجتماعی در مناطق جنوب شهر تهران دارد آمده است: «در جنوب شهر، شنای پروانه طوفان به پا می‌کند». محمد کارت در نشست خبری این فیلم می گوید چون خودم بچه جنوب شهر هستم نمی خواستم فیلمی بسازم که ضد جنوب شهر باشد و از آشنایی نزدیکش با فضای جنوب شهر می گوید. فضایی که امیر آقایی هم در نشست خبری عنوان می کند از نزدیک لمس کرده است. امیر آقایی که به گفته خودش مخاطب عادت به دیدنش با ظاهری مرتب دارد در این فیلم با چهره پردازی و بازی متفاوت ظاهر می شود. درخشش جواد عزتی در نقش اصلی فیلم، بازی کوتاه ولی متفاوت پانته بهرام و ریتم مناسب فیلم نیز از نکات قابل توجه «شنای پروانه» است.

سینماخانه/ حامد بهجتی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار