رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 20 May

۱۳۹۸ | سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون - Part 127

پخش مستند جنجالی «راه طی شده» از تلویزیون

روایت صریح و بی‌پرده از مهدی بازرگان در «به اضافه مستند»

مستند «راه طی شده» به کارگردانی علی ملاقلی‌پور در بیست و هفتمین قسمت از فصل سوم برنامه «به اضافه مستند» به روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری،  جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «راه طی […]


نگاهی به فیلم سرخ پوست ساخته نیما جاویدی از منظر فیلمنامه

خاکستری

فیلمنامه سرخ پوست، توانسته با استفاده توامان از یک الگوی داستانی ساختارمند و فضاسازی های بصری تأمل برانگیز، به ترکیبی متوازن از عناصر روایی و اجرایی برسد که منجر به یک خروجی قابل قبول شده اند. طی روایت پرتعلیق سرخ پوست با داستانی الگومند مواجهیم که حادثه محرک و نقطه عطف اولش، کاملاً مبتنی بر […]


گزارش تصویری اکران خصوصی “کارت پرواز”

به گزارش سینماخانه؛ عصر روز شنبه ۲۵ خرداد ماه ۱۳۹۸ ، مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی “کارت پرواز” در پردیس سینمایی چارسو با حضور عوامل و هنرمندان برگزار شد. سینماخانه / عکاس: امیر سهیلی پور


موزیک ویدیوی «شبی که ماه کامل شد» با صدای محسن چاوشی

به نقل از روابط عمومی فیلم، محسن چاوشی یک قطعه موسیقی برای فیلم «شبی که ماه کامل شد» خواند که این قطعه در قالب یک موزیک ویدیو توسط حمید نجفی راد ساخته شده است. تازه‌ترین فیلم نرگس آبیار از ۱۵ خرداد ماه در سینماهای کشور اکران می‌شود. فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» در سی و هفتمین جشنواره فیلم […]


گزارش تصویری نمایش «کرونوس»

به گزارش سینماخانه؛ نمایش «کرونوس» به نویسندگی و کارگردانی علی صفری و با بازی حسین منفرد، میلاد آریافر، ابراهیم ناییج، کوروش شاهونه، علیرضا گلدهی، امیرعلی گودرزی و رها حاجی زینل از ۱۹ خرداد تا ۱۹ تیر ۱۳۹۸ در عمارت نوفل‌ لوشاتو به روی صحنه می رود. عکاس: امیر سهیلی پور    


گزارش تصویری نمایش «به وقت پازولینی»

به گزارش سینماخانه؛ نمایش «به وقت پازولینی» به نویسندگی و کارگردانی آرش سنجابی و با بازی الناز اسمعیل زادگان، ایمان اصفهانی، پگاه الله وردی، صبا ایزد پناه، گلشید بحرایی، الهام حسینی، محدثه حیرت، مهرداد سنجابی، آرش سلیمانی، مونا شناس، سونیا شیرازی، محمدرضا عیوضی، بهمن قهرمانی، نیلوفر لاری پور، شقایق مهدی پور، علیرضا میرزا محمد علی، رازیما […]


تهیه کننده نمایش"بازرس هاند واقعی":

پگاه احمدی زاده: جذب مخاطب به نمایش بیشتر از برگشت سرمایه برایم مهم است

تحصیل کرده  حقوق خصوصی در مقطع ارشد است و بر خلاف خانواده اش که همیشه از تحصیل وی در رشته تئاتر استقبال نمی کردند اما بالاخره به این مسیر کشیده شد و به آرزوی دوران کودکی خود که تهیه کنندگی مستقل نمایش بود با نمایش “بازرس هاند واقعی” جامه عمل پوشاند. پگاه احمدی زاده این […]


شهاب بهرامی گفت:

“بازرس هاند واقعی”؛ سرشار از نشانه و مفاهیم است

شهاب بهرامی کارگردان نمایش”بازرس هاند واقعی” گفت: تام استوپارد نمایشنامه را رئال نوشته شده است اما در فضای اجرایی متن را به سمت فضای گروتسک هدایت کردیم. نمایش “بازرس هاند واقعی” اثر تام استوپارد با ترجمه امیر امجد و به کارگردانی شهاب بهرامی از ۱۹ خردادماه ساعت ۲۱ در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان […]


فیلم «نبات» در آی‌فیلم

سینما آی‌فیلم، این هفته مخاطبان آی‌فیلم را از اتفاقات روز سینمای ایران به‌ویژه جزئیات فیلم «نبات» باخبر می‌کند. به‌گزارش سینماخانه به نقل از روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، سینما آی‌فیلم به تهیه‌کنندگی حسین مهدیان، این هفته قرار است جزئیات فیلم «نبات» به‌کارگردانی پگاه ارضی را بررسی کند. «نبات» به‌تهیه‌کنندگی هوشنگ نوراللهی در سال ۱۳۹۶ ساخته شده و […]



logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

احیای ژانر ورزشی با «پرویز خان»

در میان انبوه ژانرهایی که سینمای ایران از آن ها محروم و یا تهی است؛ از میان فیلم های ورزشی تنها تعداد معدودی در دهه ۷۰ به یاد می آید و حالا «پرویز خان» بار دیگر نفسی تازه و جانی دیگر بر این پیکره فراموش شده می دمد. «پرویز خان» نخستین فیلم علی ثقفی است و برای اولین پروژه فیلمسازی یک کارگردان جاه طلبانه می نماید. پروداکشنی که با توجه به تاریخ و جغرافیای فیلم سنگین است و از سویی بازسازی مسابقات فوتبال نیز بر ابعاد آن می افزاید. موضوع فیلم برگرفته از واقعیت‌های تاریخ فوتبال ملی ایران در مقطعی حساس بنا نهاده شده و فیلمساز کوشیده تا ضمن وفاداری بر اصالت رویداد، به فراخور نیازهای دراماتیک مواردی را نیز در چهارچوب داستانی بر آن بی افزاید و به همین سبب با فیلمنامه ای طرف هستیم که قصه گویی را فدای واقعیت نمی کند و شاید علت اعتراض برخی چهره های ورزشی نیز همین جنبه های فرامتنی است که ثقفی در مابین روایت اصل موضوع جای داده است. در کارگردانی نیز علی ثقفی با طرح و ایده ای فکر شده ظاهر می گردد که نمود آن را می توان به شکل بارز در تصویر کردن صحنه های فوتبالی و بازسازی مسابقه تیم ملی ایران و کویت که در کشور بی طرف قطر در اسفند 1365 برگزار شد؛ مشاهده کرد. اما از همه این موارد که بگذریم آنچه «پرویز خان» را متمایز می کند انتخاب بازیگر این نقش یعنی سعید پورصمیمی است که در 80 سالگی به خوبی از عهده بازی در نقش 54 سالگی پرویز دهداری بر آمده است. پورصمیمی با قدرت و تسلط مثال زدنی خود کاراکتر دهداری را همچون موم در دست می گیرد و آن را چنان ورز می دهد که تفکیک نقش از خود بازیگر کاری سخت و حتی نشدنی است. اجرای سعید پورصمیمی مبتنی بر دریافت و درک او از یافته ها و شنیده هایش از کاراکتر بعلاوه نگاهی غریزی و شهودی برآمده از رویکرد خود اوست. در کلیت علی رغم برخی کمبودها به ویژه ضعف هایی در پرداخت کاراکترهای فرعی و یا شاخ و برگ اضافی و پاره ای خرده داستان ها؛ در این مقطع می توان از «پرویز خان» به عنوان احیا کننده ژانر ورزشی در سینمای ایران یاد کرد و حضور آن را در سینمای یکنواخت امروز ما مقتنم دانست. حضوری که با ادامه اکران آن به صورت آنلاین شاید معادلات تازه ای را در عرصه فروش به بار آورد. سینماخانه / حمید عبدالحسینی