رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May

۱۳۹۸ | سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون - Part 60

ادامه فیلمبرداری سریال کمدی «موچین» در تهران

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلمبرداری سریال نمایش خانگی «موچین» به کارگردانی حسین تبریزی و تهیه‌کنندگی میثم آهنگری همچنان در مناطق مختلف پایتخت در حال پیگیری است و به تازگی نیز مراحل فنی این مجموعه همزمان با تولید آغاز شده. حسین غضنفری تدوین را برعهده دارد و صداگذاری و ترکیب […]


توضیح سازمان سینمایی حوزه هنری به گلایه «۲۳ نفر»

به گزارش سینماخانه، روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری در حاشیه گلایه تهیه کننده و همکاران پخش فیلم سینمایی «۲۳ نفر» با ارائه توضیحاتی بر لزوم حمایت همه جانبه از این اثر ارزشمند ملی در حوزه دفاع مقدس تاکید کرد. متن این گزارش به این شرح است: فیلم دفاع مقدسی و ارزشمند «۲۳ نفر» در […]


فیلمبرداری «قصیده گاو سفید» به پایان رسید

فیلمبرداری فیلم سینمایی قصیده گاو سفید به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها و تهیه کنندگی غلامرضا موسوی با پایان یافتن بازی پوریا رحیمی سام به اتمام رسید. دومین همکاری صناعی‌ها و رحیمی سام بعد از فیلم احتمال باران اسیدی به پایان رسید. به زودی تدوین فیلم توسط بهتاش صناعی‌ها و عطا مهراد آغاز خواهد شد و محمد […]


عیدانه «شب موسیقی» برای سال نو میلادی

مجله موسیقیایی شبکه چهار سیما در آستانه ی سال نو میلادی میزبان موزیسین های ارامنه می شود. به گزارش سینماخانه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، این برنامه که یکشنبه شب ۸ دی ماه با اجرای رضا مهدوی به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می شود در آستانه ی سال نو میلادی […]


تصویربرداری فصل اول «زیرخاکی» به پایان رسید

تصویربرداری فصل اول سریال «زیرخاکی» به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان و تهیه کنندگی رضا نصیری نیا در حالی به پایان رسید که رییس سیما فیلم در آخرین روز ضبط از پشت صحنه این سریال بازدید کرد. به گزارش سینماخانه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ این سریال در آخرین روز تصویربرداری میزبان جواد […]


آغاز پخش «جراحت» در آی‌فیلم

مجموعه تلویزیونی «جراحت» به کارگردانی محمدمهدی عسگر‌پور، از یکشنبه ۸ دی روی آنتن آی‌فیلم می‌رود. به‌گزارش سینماخانه به نقل از روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، مجموعه تلویزیونی «جراحت» به کارگردانی محمدمهدی عسگر‌پور، از فردا روی آنتن آی‌فیلم قرار می‌گیرد. سعید نعمت‌الله داستان «جراحت» را این‌طور به نگارش درآورده است: لطیفه مادر ۷۵ ساله‌ای است با دو پسرش […]


قسمت هشتم «کرگدن» توزیع شد

روزهای پایانی تصویربرداری «کرگدن»

تصویربرداری سریال نمایش خانگی «کرگدن» به روزهای پایانی خود نزدیک شده است. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، هشتمین قسمت از سریال «کرگدن» به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده و تهیه‌کنندگی صادق یاری امروز (۷ دی‌ماه) وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود. در حال حاضر تصویربرداری این مجموعه پس از حدود هشت ماه به […]


سی‌و‌چهارمین شماره ماهنامه «سوره سینما» منتشر شد + pdf

شماره سی‌وچهارم ماهنامه «سوره سینما» زیر نظر سازمان سینمایی حوزه هنری ویژه آذر‌ماه ۹۸ به صورت الکترونیکی منتشر شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، نسخه الکترونیکی شماره سی‌و چهارم ماهنامه «سوره سینما» به سردبیری یزدان عشیری با عکس روی جلد مسعود جعفری‌جوزانی در نشست «سینماگپ» منتشر شد. […]


تیزر فیلم کوتاه «شاهدباز» رونمایی شد

به گزارش سینماخانه، تیزر فیلم کوتاه «شاهدباز» به تهیه کنندگی و کارگردانی سعید دولتی منتشر شد. بازیگران: پویا زند، مهرداد نیکنام، ناصر شفیعی، اکرم سلمان پور، فاطیما قاسمی، متین شهبازی، نگار شهسواری، کامیار گرامی، رهام خلج و…. / فیلمنامه نویس: محمد میرعلی اکبری/ فیلمبردار: علیرضا صادقی مقدم/ صدابردار و صداگذار:حمید الهیاری / طراح گریم: مائده […]


«سلفی با رستم» در آخرین مراحل فنی + تصاویر جدید

فیلم سینمایی «سلفی با رستم» در آخرین مراحل فنی قرار دارد. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه ای پروژه، با اتمام تدوین «سلفی با رستم» به نویسندگی و کارگردانی حسین قناعت در حال حاضر این فیلم سینمایی مراحل صداگذاری، ساخت موسیقی و جلوه‌های ویژه کامپیوتری خود را طی می‌کند و بزودی آماده […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

ادای دین «ریپلی» به سینمای کلاسیک نوآر

مینی­­ سریال «ریپلی» محصول سال 2024 میلادی و یک سیاه و سفیدِ جذاب و کلاسیک با دیالوگ­هایی به اندازه است. سریال «ریپلی» اقتباسی ادبی از رمان «آقای ریپلی بااستعداد» است و داستان آن در سال ۱۹۶۱ در ایتالیا می­ گذرد. مردی ثروتمند در نیویورک، فردی به نام ریپلی را استخدام  می کند تا پسر جوان و ولخرجش که در یکی از جزایر ایتالیا به خوشگذرانی مشغول است را به خانه بازگرداند و این سرآغاز جرم و جنایت­ های ریپلی است. در دو قسمت اول تقریباً اتفاق شاخصی نمی ­افتد، اما فضا، نماها، بازی بازیگرها، شخصیت­ پردازی ریپلی و تعلیق مبتنی بر فضا نه پیرنگ؛ چنان است که هر لحظه انتظار حادثه­ ای را داریم. اما کم کم در قسمت­ های بعدی تعلیق فضا و قصه با هم گره خورده و نفس تماشاگر را حبس می­ کند. فیلمنامه آرام آرام، با دقت، وسواس و حوصله نوشته شده و پیش می­ رود. چنان که گویی فیلم نامه نویس و شخصیت داستان همدست شده­ اند! هر تعلیقی، پیش ­درآمدی برای تعلیق بزرگ­تر بعدی است. در شخصیت­ پردازی ریپلی با بازی آندرو اسکات، اشاره ­ای به علت یا علل گرایش او به کلاهبرداری و جنایت نمی ­شود و این از بُعد روانکاوانه اثر می ­کاهد که البته رویکردی هوشمندانه از جانب نویسنده و کارگردان است تا جنبه­ روانی سریال بر جنبه­ سرگرمی غلبه نکند. ریپلی علاقه­ ای غیر معقول و شدیدی به پول و رفاه ندارد تا همچون گرگی گرسنه در وال ­استریت باشد. پیشنهاد کار (بازگرداندن پسر کشتی ­ساز از ایتالیا) را نیز با اکراه و تأخیر و به دلیل شرایط مالی نه چندان خوبش می پذیرد. ریپلی در یک اتاق اجاره ای ارزان قیمت زندگی می­ کند و معتقد است که یخچال چیز خوبی نیست؛ چرا که جلوی آزادی را می­ گیرد و باعث سکونت طولانی مدت در یک جا می شود. ریپلی بعد از هر نقشه، نقشه­ و بازی­ دیگری را می­ طلبد. او پس از رسیدن به ثروت و رفاه و زندگی در خانه­ ای مجلل، تفاوت بارزی در حالتش نسبت به قبل ایجاد نمی­ شود. او فقط عاشق کارش است و با کلاهبرداری و جنایت هیجانات خود را ارضاء کرده و از این راه امرار معاش هم می ­کند. ریپلی، شخصیتی هیجان­ خواه است و برایش فرقی ندارد، نامه ­پستی جعل کند یا آدمی را به قتل برساند. هر دو برایش هیجان انگیزند و به محض انجام و اتمام یک کار، نیاز به هیجان بعدی برایش به وجود می ­آید. تفاوتِ نمایشِ جنایت در آثار کلاسیک و امروزی این است که در اولی، نمایشِ عریان جنایت و تأثیر مخرب روی ذهن و روان تماشاگر نکوهیده و در دومی نیک است. پس «درود بر آلفرد هیچکاک!» تمام پلان­ ها و سکانس­ ها به دقت و از سر ضرورت در اثر گنجانده شده­ اند. تا جایی که وقتی در دقایق آخر سریال فکر می کنید همه چیز تمام شده؛ با یک پلان کوبنده به تنها ابهام تماشاگر تیزبین نیز پاسخ داده می­ ...