رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

حسین انتظامی گفت: مهم‌ترین فیلمسازان ما از سینمای کوتاه معرفی شده‌اند و برترین آن‌ها تجربه ساخت فیلم کوتاه را داشته اند. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی در حاشیه بازدید از سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه […]

حسین انتظامی گفت: مهم‌ترین فیلمسازان ما از سینمای کوتاه معرفی شده‌اند و برترین آن‌ها تجربه ساخت فیلم کوتاه را داشته اند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی در حاشیه بازدید از سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، بیان کرد: باید از فیلمسازان و همکاران ستاد برگزاری جشنواره تشکر ویژه کنم که امسال جشنواره را با توفیق برگزار کردند. امروز در شرایط خاص هستیم و هرگونه طراحی برای فعالیت تولیدی باید بر اساس این شرایط باشد. همکاران ما در سازمان سینمایی برای جشنواره‌ها ترکیبی از فعالیت حضوری و مجازی را بسته به شرایط روز زیست کرونایی تعریف کرده‌اند.
وی افزود: به همین دلیل جشنواره فیلم کودک و نوجوان به یک شکل، سینما حقیقت شکل دیگر و جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز به شکل دیگری برگزار شد، در این جشنواره کارویژه‌های مختلف جشنواره را باز کردند که هر کدام در زمان ویژه خود انجام شده و کار خوبی بود هم کار آموزشی و هم رقابت و نمایش برگزار شد و تجربه خوبی را برای ما رقم زد.
رییس سازمان سینمایی با تشکر از حضور چشمگیر فیلمسازان جوان، ادامه داد: مهم‌ترین راه ورود فیلمسازان به حرفه فیلمسازی از مسیر فیلم کوتاه است و برترین فیلمسازان ما کسانی هستند که این تجربه را داشته‌اند.
انتظامی تاکید کرد: پوست اندازی که در سینمای کشور در جشنواره فجر سال جاری دیدیم نشان می‌دهد، نزدیک ۶۰ درصد آثار مربوط به فیلمسازان اول بود که این خود نویدبخش رشد سینمای کشور است.
وی گفت: اقتصاد فرهنگ و هنر و به تبع آن اقتصاد سینما و اقتصاد فیلم کوتاه قاعدتا متاثر از شرایط مختلف است که بخشی به برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های دولت و نهادهای حکومتی و بخشی نیز به توجه فیلمسازان بر می‌گردد.
رییس سازمان سینمایی کشور گفت: بخش دولت باید زمینه‌سازی بخش بازار را داشته باشد که می‌تواند یکی از آنها ظرفیت اکران باشد که در هنر و تجربه وجود دارد و مابقی بخش‌ها نیز می‌توانند به کمک سینمای کوتاه بیایند، البته انجمن سینمای جوانان ایران هم در این زمینه فعالیت‌هایی داشته که این فعالیت‌ها توسعه خواهد یافت.
انتظامی اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۸ میزان اعتباراتی که برای کمک به فیلمسازان جوان تعریف شده بود رشد چشمگیری داشته است؛ در حالی که در بخش‌های دیگر سازمان سینمایی محدودیت داشته‌ایم، علت این اتفاق به این دلیل است که برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به فیلمسازان جوان اولویت دارد.
وی به موضوع پیچینگ اشاره کرد و گفت: هر ساله پیچینگ‌ها در فصول مختلف در حال برگزاری هستند و فیلم‌هایی که تایید و انتخاب می‌شوند و مصوبه می‌گیرند مورد حمایت هستند و این مسیر نیز به جد ادامه خواهد داشت.
سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سید صادق موسوی فردا ششم بهمن‌ با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار