رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 10 خبر


  • جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۶ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 24 May

۶۷۹۳۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۴ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

«گهواره سکوت» ایرانی در برزیل درخشید

۳ جایزه اصلی جشنواره فیلم Itaúna برزیل به « گهواره سکوت» رسید. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه «گهواره سکوت» به کارگردانی مصطفی مهربان و تهیه‌کنندگی مشترک انجمن سینمای جوانان رودبار و مصطفی مهربان ۳ جایزه اصلی بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن برای آناهیتا […]


بزرگداشت «احمد الستی» در اختتامیه جایزه پژوهش سینمایی

در آیین اختتامیه جایزه پژوهش سال سینمایی بزرگداشت «دکتر احمد الستی» پژوهشگر ، مترجم و استاد دانشگاه تهران برگزار می شود. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی جایزه پژوهش سینمایی، در مراسم پایانی جایزه پژوهش سال سینمایی ایران، از یک عمر فعالیت دانشگاهی و پژوهشی دکتر احمد الستی، استاد و پژوهشگر برجسته دانشگاه […]


نمایش اثر درخشان تارکوفسکی در جشنواره جهانی فجر

فیلم «کودکی ایوان» در بخش کلاسیک‌های مرمت‌شده سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فجر به روی پرده می‌رود. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فجر، «کودکی ایوان» اولین ساخته بلند آندری تارکوفسکی، کارگردان شهیر روس در دوران اتحاد جماهیر شوروی، است. این فیلم در سال ۱۹۶۲ جایزه شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز […]


در نخستین روز برپایی جشنواره اتفاق می‌افتد

برگزاری کارگاه سازنده «روز هشتم» در جشنواره جهانی فجر

ژاکو ون دورمال که به‌عنوان کارگردان فیلم سینمایی «روز هشتم» در ایران بیشتر شناخته می‌شود، در یک کارگاه آموزشی در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور می‌یابد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، این کارگاه که به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود، به شکل پرسش و پاسخ است و مجید […]


فرانسه فیلم جدید با بازی شهاب حسینی را خرید

حق نمایش فیلم «هر روزی اکنون» با بازی شهاب حسینی به سه کشور فرانسه، لهستان و تایوان فروخته شد. به نقل از اسکرین، «هر روزی اکنون» اولین ساخته بلند حامی رمضان کارگردان ایرانی – فنلاندی که پیش از این در بخش نسل جشنواره فیلم برلین رونمایی شده و به زودی نیز در بخش رقابتی جشنواره […]


مجری شبکه «سلامت» بر اثر کرونا درگذشت

امیر نظری مجری کارشناس برنامه «ضربان» در شبکه سلامت درگذشت. بابک حسن‌زاده مجری برنامه تلویزیونی «ضربان» با اشاره به درگذشت همکار خود در این برنامه بیان کرد: دکتر امیر نظری سال‌ها مجری و کارشناس برنامه‌های پزشکی رادیو و شبکه‌های تلویزیونی بود که متاسفانه روز گذشته ۲۷ اردیبهشت بر اثر کرونا درگذشت. وی درباره همکاری خود با این مجری کارشناس […]


تندیس آکادمی افسانه زندگی به جشنواره  کن، ونیز و برلین می رود

سجاد اصغری : تندیس آکادمی افسانه زندگی نخستین اثرسینمایی حوزه میراث فرهنگی به جشنواره  کن، ونیز و برلین می رود به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی، به مناسبت هفته میراث فرهنگی، رئیس فستیوال آکادمی افسانه زندگی گفت:  تندیس آکادمی افسانه زندگی به عنوان یک اثر تاریخی هنری که روایتی را به زبان […]


دختری تنها در «دشت گل‌های زرد»

انیمیشن «دشت گل‌های زرد» به کارگردانی حسین آقامحمدی در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، انیمیشن کوتاه «دشت گل‌های زرد» روایت دختری تنهاست که شوق به دنیا آمدن خواهرش را دارد. او در رویاهایش تصور می‌کند و […]


بهزاد فراهانی «مهمانی از کارائیب» را کارگردانی می کند

بهزاد فراهانی اولین فیلم سینمایی خود با عنوان «مهمانی از کارائیب» را به تهیه‌کنندگی شهرام گیل‌آبادی مقابل دوربین می‌برد. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم سینمایی «مهمانی از کارائیب» به کارگردانی بهزاد فراهانی و تهیه‌کنندگی شهرام گیل‌آبادی طی چند روز آتی مقابل دوربین می‌رود. فراهانی فیلمنامه این اثر عاشقانه را […]


سهمی دیگر برای سینمای ایران از بخش جلوه‌گاه شرق

فیلم سینمایی «افسانه بُناسان، غول چراغ جادو» به کارگردانی حبیب احمدزاده به بخش جلوه‌گاه شرق سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر راه یافت. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، «افسانه بُناسان، غول چراغ جادو» نوشته حبیب و زینب احمدزاده است. خلاصه داستان این فیلم سینمایی چنین است: بناسان […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«بی بدن» و زنده نگه داشتن سینمای اجتماعی

سینمای اجتماعی ایران حالا دیگر به یکی از ارکان اصلی بدل گشته است و «بی بدن» نشان می دهد محدودیت‌های چند سال اخیر و تمام تلاش های خواسته یا ناخواسته در جهت کمرنگ نمودن این شکل از سینما نتوانسته است ریشه دوانده و اصیل این گرایش را به تمامی در میان فیلمسازان و مخاطبین بگسلد. «بی بدن» قصه اش را از ماجرایی واقعی وام می گیرد و فیلمنامه نویس به سبب تجربه و دسترسی به پرونده های جنایی سال های گذشته موفق می شود تا با تلفیق عناصر و متریال های درام و تعلیق بر بستر موضوعی ملتهب، تماشاگر را با خود همراه سازد. فیلمساز و فیلمنامه نویس می کوشند تا تصویری تازه از شخصیت‌ها و فرآیندهای قضایی ارائه دهند و به همین مناسبت است که نوید پورفرج برای نقش بازپرس انتخاب گردیده تا یک نوع آشنایی زدایی را با کاراکتری این چنین شاهد باشیم و تا حد قابل قبولی به توفیق رسیده است. نمونه این رویکرد را می توان در نقش پدر و استفاده از سروش صحت هم امتداد داد که البته به آن اندازه موثر و باورپذیر نیست. الناز شاکردوست پس از وقفه ای کوتاه و در ادامه روند روبه رشد گذشته از پس نقشی سخت که نیاز به آمادگی های روحی و حسی و حتی جسمی خاصی داشته برآمده و حس و حال یک مادر نگران را به خوبی بازتاب می دهد. «بی بدن» یک نقطه ضعف هم دارد و آن طولانی بودن تایم فیلم (نسخه جشنواره) است که می تواند با تدوینی مجدد شکلی پالوده به خود بگیرد. پایان بندی «بی بدن» به شدت غافلگیرکننده است و به زعم نگارنده بر تاثیر گذاری قصه بر مخاطب اش بسیار می افزاید و می تواند از جمله وجوه افتراق این فیلم با سایر آثاری باشد که تاکنون با موضوع قصاص ساخته شده اند؛ همچنانکه پرداختن به جزییات قضایی نیز یکی از ویژگی های «بی بدن» است. سینماخانه / حمید عبدالحسینی