رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May

کارگردان فیلم سینمایی «شهربانو» که برای تماشای مستند «چهره‌پرداز» به خانه جشنواره «سینماحقیقت» آمده بود از تاثیر جشنواره در معرفی سینمای مستند ایران به مخاطب جهانی گفت. به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مریم بحرالعلومی که در سومین روز از جشنواره «سینماحقیقت» برای […]

کارگردان فیلم سینمایی «شهربانو» که برای تماشای مستند «چهره‌پرداز» به خانه جشنواره «سینماحقیقت» آمده بود از تاثیر جشنواره در معرفی سینمای مستند ایران به مخاطب جهانی گفت.

به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مریم بحرالعلومی که در سومین روز از جشنواره «سینماحقیقت» برای دیدن فیلم «چهره‌پرداز» ساخته جعفر نجفی به پردیس چارسو آمده بود، درباره جشنواره گفت: سعی می‌کنم هر سال علی‌رغم مشغله‌های کاری به دیدن فیلم‌های جشنواره بیایم. امروز متوجه حضور چشمگیری از افراد در پردیس سینمایی چارسو شدم که جای خوشحالی دارد، چراکه بدین معناست که رونق تنها به سینمای بدنه بازنگشته و سینمای مستند نیز تحت تاثیر استقبال مخاطبان خود قرار گرفته است.

او درباره تاثیر جشنواره «سینماحقیقت» بر سینمای مستند بیان کرد: سال‌ها پیش تجربه‌ حضور در دنیای مستند را داشته‌ام؛ قطعا معرفی سینمای مستند ما به دنیا و پیشرفت جهانی آن توسط جشنواره «سینماحقیقت» رخ می‌دهد.
کارگردان «شهربانو» تاکید کرد: امروز برای دیدن مستند «چهره‌پرداز» به جشنواره آمده‌ام که در رقابت‌های بین‌المللی درخشیده است، مطمئنا امسال آثار خوبی در جشنواره حضور دارند که امیدوارم فرصت دیدن‌شان را داشته باشم.
بحرالعلومی درباره تغییرسینمای مستند در سال‌های اخیر عنوان کرد: همه چیز رو به جلو و با پیشرفت تکنولوژی دچار تحول شده، همچنین شیوع ویروس کرونا بر تولید و موضوع فیلم‌های مستند تاثیر بیشتری داشته است. همچنان عرضه فیلم‌های مستند در داخل و خارج از کشور مشکلاتی دارد که امیدوارم به‌زودی برطرف شود و فیلم‌ها در سینماها به نمایش درآیند.
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از ۱۸ آذرماه شروع شده و تا ۲۵ آذرماه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار