- دوشنبه 18 بهمن 1400 - 09:38
- کد خبر : 89551
- سینمای ایران
یک فیلم ظریف و پر جزئیات با اشارات سیاسی و اجتماعی به شرایط و موقعیت زیستی کاراکتر محوری اش که با هوشمندی در بطن قصه و روایت تنیده شده است. نگهبان شب تکمیل شده ترین فیلم میرکریمی در زبان و ساختار سینمایی است که حرف مهم اش را در لایه های زیرین و خلال روایت […]
یک فیلم ظریف و پر جزئیات با اشارات سیاسی و اجتماعی به شرایط و موقعیت زیستی کاراکتر محوری اش که با هوشمندی در بطن قصه و روایت تنیده شده است. نگهبان شب تکمیل شده ترین فیلم میرکریمی در زبان و ساختار سینمایی است که حرف مهم اش را در لایه های زیرین و خلال روایت یک دوره از زندگی رسول می زند. بازی های گروه بازیگران به قدری هماهنگ و یکدست است که تشخیص و تفکیک با تجربه ها از بی تجربه ها و حرفه ای و غیرحرفه ای بسیار سخت و حتی ناممکن است و از میان آنها تورج الوند و لاله مرزبان برجسته ترند. همچنین علی اکبر اصانلو که حضوری ویژه و ماندگار را را ثبت می کند. پایان بندی نگهبان شب یکی از بهترین حسن ختام های فیلم های سینمای ایران را پدید می آورد وقتی رهاشدگی و پرواز را برای قهرمان اش رقم می زند.
نگهبان شب سرشار از مولفه هایی است که می بایست در جای خود مورد تحلیل و ارزیابی قرارگیرد؛ اما تا اینجا عنوان یکی از بهترین فیلم های جشنواره چهلم را به خود اختصاص می دهد.
سینماخانه / حمید عبدالحسینی
نظرات