رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۸ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 16 May

برنامه «ام ابیها» برای معرفی سیره حضرت زهرا (س) در دهه دوم فاطمیه از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود. به نقل از شبکه قرآن و معارف سیما به مناسبت شهات حضرت فاطمه زهرا (س)، ویژه برنامه ام ابیها به منظور معرفت افزایی مخاطبان درباره حضرت صدیقه (س) آماده پخش می شود. این برنامه […]

برنامه «ام ابیها» برای معرفی سیره حضرت زهرا (س) در دهه دوم فاطمیه از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

به نقل از شبکه قرآن و معارف سیما به مناسبت شهات حضرت فاطمه زهرا (س)، ویژه برنامه ام ابیها به منظور معرفت افزایی مخاطبان درباره حضرت صدیقه (س) آماده پخش می شود. این برنامه می کوشد با بهره گیری از سجایای وجودی حضرت زهرا (س) و سیره شناسی آن حضرت در قالب بینش، کنش و رفتار، الگویی مناسب به مخاطبین خود ارائه کند.

این برنامه تا شامگاه سه شنبه ششم دی مصادف با سوم جمادی الثانی سالروز شهادت آن حضرت هر شب ساعت ۲۲ میهمان نگاه مخاطبان خود خواهد بود. این ویژه برنامه دارای بخش های متنوع و خاص است و دارای دو بخش تخصصی، با دوکارشناس بنام های حجت الاسلام هادی الیاسی با محوریت تبیین سیره اجتماعی، سیاسی شهیده ولایت حضرت زهرا (س) و حجت الاسلام سعید چهره نما با محوریت دعاهای حضرت زهرا خواهد بود.

از دیگر موضوعات این برنامه می توان به دعوت مهمانان خاص و متفاوت اشاره کرد. شعرخوانی شاعران ممتاز و معرفی کتاب از دیگر ویژگی های این برنامه است. بخش شهدای فاطمی که هرشب به روایت زندگی یک شهید فاطمی می پردازد از میان برنامه های تولیدی است. در واقع این برنامه پیشکشی به شهدای مدافع امنیت وطن است.

زمان شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) همچون مزار ایشان به صورت دقیق مشخص نیست و همین مساله باعث شده شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع) سالروز شهادت آن حضرت را بر اساس روایت‌های ۷۵ روز و ۹۵ روز بعد از وفات رسول خدا (ص) اقامه عزا کنند.

هفدهم آذر برابر است با ۱۳ جمادی الاول و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به روایت ۷۵ روز است و روایت دوم که در تقویم رسمی تعطیل اعلام شده همان روایت ۹۵ روز است که مصادف با ششم دی برابر با سوم جمادی الثانی است. چه روایت اول و چه روایت دوم، فرصتی برای تعظیم شعائر فاطمی و عزاداری برای دختر رسول خدا (ص) است. برخی از این ایام به عنوان دهه فاطمیه (س) یاد می کنند و برخی نیز چند روز قبل از شهادت حضرت زهرا (س) و چند روز بعد از آن را به عزاداری و ذکر مصیبت های آن بانو در مساجد و حسینیه ها می پردازند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار