رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April

«هفت بهار نارنج» به کارگردانی فرشاد گل‌سفیدی همه چیز برای تبدیل شدن به یک فیلم خوب را دارد؛ از موضوعی جذاب تا بازیگران حرفه ای و لوکیشنی دلفریب، اما یک چیز ندارد و آن هم فیلمنامه ای منسجم و قوی است. «هفت بهار نارنج» قصه ای عاشقانه دارد؛ عاشقانه ای که به دلیل ضعف فیلمنامه […]

«هفت بهار نارنج» به کارگردانی فرشاد گل‌سفیدی همه چیز برای تبدیل شدن به یک فیلم خوب را دارد؛ از موضوعی جذاب تا بازیگران حرفه ای و لوکیشنی دلفریب، اما یک چیز ندارد و آن هم فیلمنامه ای منسجم و قوی است.

«هفت بهار نارنج» قصه ای عاشقانه دارد؛ عاشقانه ای که به دلیل ضعف فیلمنامه تبدیل به اثری ماندگار نمی گردد. علی نصیریان به عنوان بازیگر اصلی، تقریباً در تمامی فیلم حضور دارد. به گونه ای که فیلم تماماً حول محور نبوغ بازیگری و تجربه این استاد بازیگری می گردد. به جرأت می توان گفت که اگر بازیگری به غیر از علی نصیریان در «هفت بهار نارنج» به ایفای نقش می پرداخت، فیلم کاملاً شکست خورده و بی ارزش می نمود. فیلم حتی در بیان و پرورش خورده داستان ها با بازی هومن حاجی عبدالهی، فرهاد آئیش و سارا رسول زاده موفق عمل نمی کند و به هیچ کدام از این داستان ها و ارتباط موثر آن با شخصیت اصلی فیلم به شکلی صحیح پرداخته نمی شود.

داستان فیلم ساده است؛ عشق شمس و طلعت که با به کما رفتن طلعت و مراقبت شمس از او در خانه وارد مرحله دیگری شده است. شمس درگیر فراموشی شده است و این زوج فرزندی ندارند… همین داستان ساده به تنهایی می توانست به فیلم جذابی همانند فیلم پدر به کارگرانی فلوریان زلر و یا فیلم احتمال باران اسیدی به کارگردانی بهتاش صناعی‌ ها تبدیل شود. فرصتی که سوخته شد و تنها می توان به تماشای بازی علی نصیریان در فضای دلنشین و سرسبز گیلان نشست.

سینماخانه / ا.ش شهابی

 

در همین زمینه بخوانید: 

(۲۳) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «هوک»

(۲۲) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «کت چرمی»

(۲۱) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «کت چرمی»

(۲۰) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «بعد از رفتن»

(۱۹) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «کت چرمی»

(۱۸) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «هوک»

(۱۷) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «چرا گریه نمی کنی؟»

(۱۶) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «پرونده باز است»

(۱۵) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «سرهنگ ثریا»

(۱۴) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «عطرآلود»

(۱۳) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «سرهنگ ثریا»

(۱۲) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «سرهنگ ثریا»

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار