رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۷ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 15 May

تهیه‌کننده و کارگردان مستند «مولوی اکرم» که به مناسبت اربعین از شبکه افق پخش خواهد شد با اشاره به ویژگی‌های متفاوت این اثر گفت: یک عالم اهل سنت، رازی در سینه دارد که او را بیشتر به حضور در مراسم اربعین و رسیدن به کربلا ترغیب می‌کند. مجید فرجی با اشاره به پخش مستند «مولوی […]

تهیه‌کننده و کارگردان مستند «مولوی اکرم» که به مناسبت اربعین از شبکه افق پخش خواهد شد با اشاره به ویژگی‌های متفاوت این اثر گفت: یک عالم اهل سنت، رازی در سینه دارد که او را بیشتر به حضور در مراسم اربعین و رسیدن به کربلا ترغیب می‌کند.

مجید فرجی با اشاره به پخش مستند «مولوی اکرم» به مناسبت اربعین حسینی از شبکه افق سیما اظهار کرد: این فیلم داستان یکی از علمای اهل تسنن در استان سیستان و بلوچستان است؛ مردی که سال‌ها در پاکستان تحصیل کرده و همانجا امامت جمعه یکی از شهرها را هم بر عهده داشت؛ ولی در نهایت به روستای اورکی در شهرستان چابهار نقل مکان کرد و همانجا ماندگار شد اما عشق به امام حسین(ع)، داستان متفاوتی برای او رقم زد.

وی افزود: داستان از آنجا شروع می‌شود که مولوی اکرم که همیشه دوست داشته به زیارت حرم امام حسین(ع) برود، در اوج همه‌گیری کووید ۱۹ با یک تماس تلفنی، احساس می‌کند که به آرزویش می‌رسد، تماسی که از او می‌خواهد همراه با گذرنامه‌اش به تهران بیاید تا تنها شخصی باشد که به خاطر محدودیت‌های کرونا، از استان سیستان و بلوچستان و به صورت هوایی عازم عراق خواهد بود.

تهیه‌کننده و کارگردان مستند مولوی اکرم خاطرنشان کرد: اینجاست که مشکلات فراوانی برای این عالم اهل سنت به وجود می‌آید و هر بار تا مرز ناامیدی از همراهی با زائران حسین پیش می‌رود ولی دست تقدیر برای او داستان دیگری را نوشته است.

وی با بیان اینکه زیست بوم متفاوت منطقه سیستان و بلوچستان، نوع نگاه مردم به حضور یک عالم سنی در کاروان کربلا و چالش‌هایی که حین فیلمبرداری به وجود آمدند، همگی بر جذابیت و متفاوت بودن این اثر افزوده‌اند، گفت: همه اینها در کنار مردمی که باور نمی‌کنند یک نفر اهل سنت از روستای اورکی این همه تلاش می‌کند تا به کربلا برسد، گرافیک و فضای خاصی به مستند بخشیده و زاویه دید جدیدی را به مراسم اربعین، پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

فرجی خاطرنشان کرد: مولوی اکرم رازی هم در سینه دارد که او را بیشتر به حضور در این سفر و رسیدن به کربلا ترغیب می‌کند، رازی که در این مستند هم به آن اشاره می‌شود.

مستند «مولوی اکرم» قرار است به مناسبت اربعین حسینی، طی این هفته از شبکه افق پخش شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار