رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 13 خبر


  • یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۵ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 2 June

تیـــــــــتر روز

اکران آنلاین چهار فیلم کوتاه از ژانرهای رازآلود و فانتزی

فیلم‌های انجمن سینمای جوانان ایران در هاشور، تیوال و فیلم نت؛ در ادامه اکران‌های آنلاین بسته‌های فیلم کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران، 4 فیلم از روز سه‌شنبه 15 خردادماه 1403 با ژانرهایی متفاوت، در پلتفرم‌های هاشور، تیوال و فیلم‌‎نت به‌نمایش گذاشته می‌شوند. به‌گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، امور پخش انجمن سینمای جوانان ایران، بسته فیلم کوتاه منتخب از تولیدات انجمن سینمای جوانان را برای نمایش آنلاین در پلتفرم‌‌های هاشور، تیوال و فیلم‌نت، از روز سه‌شنبه 15 خرداد‌ماه 1403 به صورت فروشی و اشتراکی در دسترس مخاطبان فیلم کوتاه قرار می‌دهد. چهار اثر این بسته که در ادامه اکران‌های آنلاین فیلم کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران در پلتفرم‌های هاشور، تیوال و فیلم نت در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرند عبارت‌اند از: «سنگ پشت» به‌کارگردانی امیررضا جلالیان در ژانر راز آلود میثم جمالی و انجمن ...

پیشخوان

«قاتل اهلی»؛ تیر خلاص به سینمای کیمیایی

بالاخره نسخه «قاتل اهلی» که مورد تایید مسعود کیمیایی است، در برج میلاد نمایش داده شد.   همه می‌دانستند پرحاشیه‌ترین فیلم جشنواره امسال پس از حذف «کاناپه»، «لرد» و «کارت پرواز»، آخرین ساخته مسعود کیمیایی است؛ آن هم نه به خاطر محتوای فیلم و موضوع سیاسی نصفه و نیمه آن؛ دعوای تهیه‌کننده و کارگردان و […]


دست‌بوسی و پابوسی در نشست خبری “قاتل اهلی” !!!!

واقعیت این است که نشست‌های رسانه‌ای فیلم‌ها در روز و شب‌های جشنواره‌ی فیلم فجر، مثل خود فیلم‌ها، در چند و شاید چندین سال گذشته، رو به افول بوده است؛ یک دلیلش هم این است که رسانه‌هایمان از نظر کیفی رو به افول نهاده‌اند و شبه‌خبرنگارهای عشق سینما، تنها صدا که نه، واقعا جمعیت خبرنگارهای سینمایی […]


همایون اسعدیان گفت: در فیلم «یک روز بخصوص» به‌دنبال خلق موقعیتی بودم که تماشاگر خود را در آن شرایط تصور کند. کارگردان فیلم «یک روز بخصوص» ۱۷ بهمن‌ماه پس از نمایش فیلمش در قالب جشنواره فیلم فجر در برج میلاد، همراه تعدادی از عوامل آن، توضیح‌هایی درباره تازه‌ترین اثرش ارائه کرد. اسعدیان درباره طرح اولیه […]


نویسنده «هری پاتر» پرقدرت‌ترین چهره سینمایی بریتانیا شد

جی کی رولینگ خالق «هری پاتر» با توجه به فعالیت‌های سینمایی‌اش به عنوان پرقدرت‌ترین چهره سینمایی بریتانیا انتخاب شد. به نقل از تایمز، در فهرستی از پرقدرت‌ترین چهره‌های برتر سینمای بریتانیا شامل کنت بارنا تا ادی ردمین و اما واتسون، جی‌کی رولینگ در صدر این فهرست قرار گرفت. این فهرست که برای تعیین پرقدرت‌ترین چهره‌های سینمای […]


۷ اثر برتر ششمین روز آرای مردمی جشنواره فیلم فجر

نتیجه شمارش آرای مردمی ششمین روز از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد. نتیجه شمارش آرای فیلم های نمایش داده شده در روز ششم جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۵/۱۱/۱۶) توسط ستاد انتخاب فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم فجر اعلام شد. لازم به توضیح است فهرست فیلم ها بدون اولویت است. بر این […]


«خوب، بد، جلف» در جشنواره فجر 35

“خوب،بد،جلف” تنفسی خوب در فضای جشنواده

به گزارش سینماخانه؛ علیرغم اینکه در دقایق اولیه فیلم حس می شد به تماشای سریال پژمان نشسته ایم ،در ادامه و با شکل گیری داستان اصلی و بازی قابل توجه حمید فرخ نژاد به نظر شاهد فیلم جذاب تری بودیم . سکانس های جذاب سه نفره حمید فرخ نژاد ، سام درخشانی و پژمان جمشیدی […]


دومین آنونس فیلم “ماجرای نیمروز” + ویدیو

به گزارش سینماخانه؛ دومین تیزر فیلم ماجرای نیمروز به کارگردانی محمدحسین مهدویان رونمایی شد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در محله های پر آشوب تهران، در پیچاپیچ خیایان ها و کوچه ها و در پستوی خانه ها سرگردان و حیران. آیا این جستجو را فرجامی هست؟ در این فیلم مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی […]


آنونس فیلم “سد معبر” + ویدیو

به گزارش سینماخانه ؛ فیلم “سد معبر” به کارگردانی محسن قرایی، داستان قاسم کارمند اداره سد معبر شهرداری را روایت می کند که در تلاش است وضعیتِ زندگیِ خود را بهبود ببخشد، اما در این راه با نرگس همسرش اختلافِ نظر دارد. فیلم “سد معبر” به کارگردانی محسن قرایی و نویسندگی سعید روستایی د سی […]


واکنش حاتمی کیا به فیلم «ماجرای نیمروز»مهدویان

ابراهیم حاتمی کیا کارگردان مطرح سینمای ایران ،پس از تماشای فیلم «ماجرای نیمروز»، واکنش جالبی به این فیلم داشت. حاتمی کیا پس از دیدن فیلم جدید مهدویان، او را در آغوش کشید و با تبریک ساخت این فیلم گفت که از دیدن «ماجرای نیمروز» واقعا لذت برده است. منبع : برنا  


نامه مهرجویی در حمایت از کیمیایی

داریوش مهرجویی کارگردان مطرح سینمای ایران ، نامه ای خطاب به مسعود کیمیایی منتشر کرد. متن کامل این نامه به شرح زیر است : مسعود جان این نامه را برای تو می نویسم تا شاید مرهمی باشد برزخم های دل پرعطوفت و مهربان تو. برای تو برای خودم وبرای انهایی که اینچنین بی حرمتی و […]


«سارا و آیدا»؛ ضعیف مثل انبوهی ‌از بی‌کیفیت‌های حاضر در فجر

«سارا و آیدا» فیلم ناامیدکننده دیگری بود که در هفتمین روز جشنواره روی پرده رفت.   مازیار میری یکی از فیلمسازانی است که در این سال‌ها، هر وقت فیلمی ساخته و به جشنواره آمده، قابل دفاع بوده و فیلم هایش از حداقل استانداردهای سینمای برخوردار است. میری زمانی «سعادت آباد» را با امیر عربی به […]


حاشیه های جشنواره فجر

از راه‌اندازی کمپین «بز شاخدار» تا برخورد فیزیکی با یکی از کارگردان‌ ها در کاخ جشنواره

مازیار میری بیان کرد: قبل از هر چیز باید دو نکته جدی را مطرح کنم. زمانی که می‌خواستم امروز برای نشست به برج میلاد بیایم از مدیر تولید درخواست کردم تا یک بز شاخدار گیر بیاورد. هر چه گشتیم گفتند اعضای شورای شهر آنقدر فعال شدند که دیگر شاخی وجود ندارد. ما می‌خواستیم کمپین بز […]


در نشست «ماجرای نیمروز» مطرح شد:

سرنوشت فرزند مسعود رجوی چه شد/ شخصیتی که سعید امامی نیست

نشست فیلم «ماجرای نیمروز» در حالی برگزار شد که در آن سوالاتی درباره شخصیت های فیلم و سرنوشت آنها طرح شد. دیشب جمعه ۱۵ بهمن ماه نشست خبری فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمد حسین مهدویان با حضور این کارگردان، محمود رضوی تهیه کننده، جواد عزتی، احمد مهرانفر، مهرداد صدیقیان، هادی حجازی فر بازیگران […]


نتیجه آرای مردمی جشنواره فیلم فجر در روز پنجم

نتیجه شمارش آرای فیلم های نمایش داده شده در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر اعلام شد. نتیجه شمارش آرای فیلم های نمایش داده شده در روز پنجم جشنواره فیلم فجر جمعه ۱۵ بهمن ماه توسط ستاد انتخاب فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم فجر اعلام شد. لازم به توضیح است فهرست فیلم ها بدون […]


رونمایی از دومین تیزر فیلم سینمایی «اسرافیل» + ویدیو

دومین تیزر فیلم سینمایی «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده با تمرکز بر بازی پژمان بازغی منتشر شد. دومین تیزر فیلم «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده با تمرکز بر قاب‌هایی کمتر دیده شده از پژمان بازغی ساخته شده است. «اسرافیل» دومین فیلم بلند سینمایی پناهنده است که درامی درباره چالش‌ها و نیازهای عاطفی و روابط انسانی […]


روزگاری که «محمدم» رمز مشترک عاشق‌ها بود

«آن روزها با قلب‌های نوجوان یک هفته صبر می‌کردیم تا «در پناه تو» شروع شود؛ غافل از آن که زندگی همیشه این مجال را نمی‌دهد که «در پناه تو» باشیم. چه با عجله رفتی «محمدش»! احسان محمدی نوشت: «سال ۷۴ تازه پشت لب‌مان سبیل درآمده بود. همه همسن‌ها را می‌گویم. چون دخترها هم آن زمان […]


رونمایی از آنونس نماینده سینمای ایران در برلین + ویدیو

آنونس فیلم «تمارض» برای حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین منتشر شد. آنونس فیلم سینمایی «تمارض» به کارگردانی عبد آبست که امسال تنها نماینده سینمای ایران در شصت‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم برلین است، منتشر شد. کمتر از یک هفته دیگر، جشنواره فیلم برلین آغاز می‌شود و «تمارض» به‌عنوان تنها نماینده ایران در بخش «فُروم» این […]


توضیحات جدید علی آشتیانی‌پور درباره آراء مردمی

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر؛ مسئول بخش آرای مردمی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر گفت: تعداد فیلم ها برای رای گیری از ۱۰ فیلم به ۹ فیلم و در نهایت به ۵ فیلم خواهد رسید. علی آشتیانی پور درباره آرا مردمی گفت: همانطور که در سال گذشته […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«بی بدن» و زنده نگه داشتن سینمای اجتماعی

سینمای اجتماعی ایران حالا دیگر به یکی از ارکان اصلی بدل گشته است و «بی بدن» نشان می دهد محدودیت‌های چند سال اخیر و تمام تلاش های خواسته یا ناخواسته در جهت کمرنگ نمودن این شکل از سینما نتوانسته است ریشه دوانده و اصیل این گرایش را به تمامی در میان فیلمسازان و مخاطبین بگسلد. «بی بدن» قصه اش را از ماجرایی واقعی وام می گیرد و فیلمنامه نویس به سبب تجربه و دسترسی به پرونده های جنایی سال های گذشته موفق می شود تا با تلفیق عناصر و متریال های درام و تعلیق بر بستر موضوعی ملتهب، تماشاگر را با خود همراه سازد. فیلمساز و فیلمنامه نویس می کوشند تا تصویری تازه از شخصیت‌ها و فرآیندهای قضایی ارائه دهند و به همین مناسبت است که نوید پورفرج برای نقش بازپرس انتخاب گردیده تا یک نوع آشنایی زدایی را با کاراکتری این چنین شاهد باشیم و تا حد قابل قبولی به توفیق رسیده است. نمونه این رویکرد را می توان در نقش پدر و استفاده از سروش صحت هم امتداد داد که البته به آن اندازه موثر و باورپذیر نیست. الناز شاکردوست پس از وقفه ای کوتاه و در ادامه روند روبه رشد گذشته از پس نقشی سخت که نیاز به آمادگی های روحی و حسی و حتی جسمی خاصی داشته برآمده و حس و حال یک مادر نگران را به خوبی بازتاب می دهد. «بی بدن» یک نقطه ضعف هم دارد و آن طولانی بودن تایم فیلم (نسخه جشنواره) است که می تواند با تدوینی مجدد شکلی پالوده به خود بگیرد. پایان بندی «بی بدن» به شدت غافلگیرکننده است و به زعم نگارنده بر تاثیر گذاری قصه بر مخاطب اش بسیار می افزاید و می تواند از جمله وجوه افتراق این فیلم با سایر آثاری باشد که تاکنون با موضوع قصاص ساخته شده اند؛ همچنانکه پرداختن به جزییات قضایی نیز یکی از ویژگی های «بی بدن» است. سینماخانه / حمید عبدالحسینی