رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • دوشنبه 18 بهمن 1395 - 19:36
  • کد خبر : 4218
  • تئاتر
  • چاپ خبر : تصویر دردهای زنان در نمایش “ماما یرما”

به گزارش سینماخانه؛ نمایش “ماما یرما” به کارگردانی “فرزین نوبرانی” و با اقتباس از نمایشنامه “یرما” اثر لورکا، نمایشنامه نویس اسپانیایی از ۱۳ بهمن ماه تا ۲ اسفند ۱۳۹۵ در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به روی صحنه می رود. فرزین نوبرانی به سینماخانه گفت: من شخصاً یکی از حامیان برابری حقوق زنان هستم و معتقدم […]

به گزارش سینماخانه؛ نمایش “ماما یرما” به کارگردانی “فرزین نوبرانی” و با اقتباس از نمایشنامه “یرما” اثر لورکا، نمایشنامه نویس اسپانیایی از ۱۳ بهمن ماه تا ۲ اسفند ۱۳۹۵ در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به روی صحنه می رود.

فرزین نوبرانی به سینماخانه گفت: من شخصاً یکی از حامیان برابری حقوق زنان هستم و معتقدم که جایگاه زن در دنیای امروز جایگاه درستی نیست و دیدن مصائب زنان برای من عذاب آور هست. به همین دلیل طرح نمایشنامه “یرما” را که نماد عشق و زنان هست را برای اجرا انتخاب کردم.

“ماما یرما” به صورت سورئال و فانتزی، زندگی دختری  به نام یرما رو نشان می دهد که به مدت ۶ سال است با “خوان”، مکانیک اسپانیایی، ازدواج کرده ولی تاکنون صاحب فرزند نشده اند و این فقدان حضور بچه به مرور باعث عذاب یرما می‌شود.

“بی تا عزیز اقلی” بازیگر نقش یرما درباره ویژگی های این شخصیت عنوان کرد: شرایط زندگی یرما شرایط بسته ای است.  یکی از مشکلات او دیده نشدن و به چشم نیامدن توسط شوهرش است و با وجود تمام مهربانی ها و تلاش برای شاد بودن، قادر به تغییر شرایط زندگی اش نشده است.

وی همچنین ادامه گفت: شخصیت یرما در نمایش “ماما یرما” دارای اوج و فرود رفتاری بوده و قابل پیش بینی نیست. مثل همه آدم های معمولی، ممکن هست از حرفی خوشحال و در عین حال از حرفی ناراحت و دل شکسته شود و این ویژگی ها باعث شده که این نقش را دوست داشته باشم.

از نکات مثبت این نمایش می توان به بازی قوی بی تا عزیز اقلی، بازی های مینیمال و فانتزی فرزاد برهمن و عباس علیرضا، طراحی صحنه منحصر به فرد فرزین نوبرانی، فضاسازی عالی و موسیقی خوب و دلنشین علی کلانتری، طراح موسیقی و صدای این نمایش، اشاره کرد.

نمایش “ماما یرما” تا ۲ اسفند ۱۳۹۵ ، هر شب ساعت ۱۸:۱۵ در سالن استاد انتظامی واقع در خانه هنرمندان به روی صحنه می‌رود.

در این نمایش علاوه بر بی تا عزیز اقلی، فرزاد برهمن و عباس علیرضا، امیر فراهانی، ملینا قدیمی و سهیل قناعتی به ایفای نقش می‌پردازند.

سینماخانه/خبرنگار: فرشید حاجیان _ عکاس: هادی صفی زاده

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار