رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 12 خبر


  • پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 9 May

مستند «یاسین» به کارگردانی رضا اکبریان درباره نوجوانی است که به دلیل بحران‌هایی دچار مشکل رفتاری است. به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در رویداد «فیلم خبر» امروز مستند «یاسین» معرفی و بررسی شد. رضا اکبریان درباره این اثر بیان کرد: داستان «یاسین» […]

مستند «یاسین» به کارگردانی رضا اکبریان درباره نوجوانی است که به دلیل بحران‌هایی دچار مشکل رفتاری است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در رویداد «فیلم خبر» امروز مستند «یاسین» معرفی و بررسی شد. رضا اکبریان درباره این اثر بیان کرد: داستان «یاسین» درباره نوجوانی ۱۴ ساله است که از دوران نوزادی والدینش او را رها کردند و نزد مادریزرگ و پدربزرگش بزرگ شده و در چهارده سالگی دچار تضادی رفتاری شده و جامعه همچنان از پذیرش او امتناع می‌کند.

این کارگردان گفت: در این مستند می‌خواستیم نشان دهیم که جامعه کاراکتر اصلی ما را به انحطاط کشانده است و با داده‌هایی که در اختیار داشتیم همانند تصاویری که ضبط شده بود، این موضوع را به ترسیم کشیدیم.
او ادامه داد: فیلم ما جرح و تعدیل شد. ما در سکانسی که شخصیت اصلی از کانون آزاد شده نشان می‌دهیم که به مرکز مشاوره می‌رود. البته مرکز مشاوره روی او تاثیرگذار نبود و ما خودمان او را به مرکز دیگری برای مشاوره بردیم که شاهد تاثیرگذاری بر روان او بودیم. کاش در مرکز اصلاح و تربیت کودکان نیز از این دست مشاوران به چشم بخورد.

پانزدهمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از ۱۸ آذرماه شروع شده و تا ۲۵ آذرماه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار