- سه شنبه 18 بهمن 1401 - 09:53
- کد خبر : 116015
- سینمای ایران

(۲۶) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «روایت ناتمام سیما»
برای کارگردانی که صحنه زنی را در کارنامه کاری اش دارد؛ «روایت ناتمام سیما» یک گام به عقب است. فیلمنامه مدام بر یک محور دور می زند و قصه و یا به عبارت بهتر ایده را فقط در طول اضافه می کند و نتیجه اش جز یک فیلم فربه، سنگین و ملال آور چیز دیگری […]
برای کارگردانی که صحنه زنی را در کارنامه کاری اش دارد؛ «روایت ناتمام سیما» یک گام به عقب است. فیلمنامه مدام بر یک محور دور می زند و قصه و یا به عبارت بهتر ایده را فقط در طول اضافه می کند و نتیجه اش جز یک فیلم فربه، سنگین و ملال آور چیز دیگری نیست.
شخصیت ها پرداخت درستی ندارند و در سطح باقی می مانند و قطعاً این روند بر کار بازیگران و عدم باورپذیری آنها نیز تاثیر می گذارد.
تا دقیقه ۶۰ هنوز نمی دانیم سیما کیست و موضوع از چه قرار است و از طرفی با آنچه از هیبت مهران احمدی و جنس بازی اش می بینیم یا درگذشته دیده ایم؛ همه چیز مشخص و رو است و باقی صحنه ها و سکانس ها و حتی آدم ها مثل مادر (مریم سعادت) برای توضیح و تفسیر و یا دادن اطلاعات به تماشاگر ایجاد گردیده اند.
پایان بندی فیلم نیز شعارگونه و بی اساس است و ناتمام بودن کلیت فیلم را برجسته می کند.
سینماخانه / حمید عبدالحسینی
در همین زمینه بخوانید:

نظرات