رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۶ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 3 June

تیـــــــــتر روز

اکران آنلاین چهار فیلم کوتاه از ژانرهای رازآلود و فانتزی

فیلم‌های انجمن سینمای جوانان ایران در هاشور، تیوال و فیلم نت؛ در ادامه اکران‌های آنلاین بسته‌های فیلم کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران، 4 فیلم از روز سه‌شنبه 15 خردادماه 1403 با ژانرهایی متفاوت، در پلتفرم‌های هاشور، تیوال و فیلم‌‎نت به‌نمایش گذاشته می‌شوند. به‌گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، امور پخش انجمن سینمای جوانان ایران، بسته فیلم کوتاه منتخب از تولیدات انجمن سینمای جوانان را برای نمایش آنلاین در پلتفرم‌‌های هاشور، تیوال و فیلم‌نت، از روز سه‌شنبه 15 خرداد‌ماه 1403 به صورت فروشی و اشتراکی در دسترس مخاطبان فیلم کوتاه قرار می‌دهد. چهار اثر این بسته که در ادامه اکران‌های آنلاین فیلم کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران در پلتفرم‌های هاشور، تیوال و فیلم نت در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرند عبارت‌اند از: «سنگ پشت» به‌کارگردانی امیررضا جلالیان در ژانر راز آلود میثم جمالی و انجمن ...

پیشخوان

فیلم «آذر» از رقابت مردمی فیلم فجر کنار گذاشته شد

فیلم سینمایی «آذر» به تهیه کنندگی نیکی کریمی و کارگردانی محمد حمزه‌ای به دلیل طولانی شدن مراحل فنی از آراء مردمی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر خارج شد. طبق اعلام روابط عمومی فیلم «آذر»،با توجه به قانون بخش آرا مردمی فجر که باید هر اثر در سه روز اول نمایش خود را آغاز کنند […]


انتشار بیانیه‌ای که در اختتامیه‌ی تئاتر فجر قرائت نشد!

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر،بیانیه‌ای را منتشر کرد. در متن بیانیه‌ی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس که به دلیل کمبود وقت در مراسم پایانی جشنواره‌ی تئاتر فجر قرائت نشد، آمده است:«ایام الله دهه فجر یادآور رشادت‌ها و حماسه‌های رادمردان و شیرزنانی است […]


آرزوی فاطمه معتمد آریا برای ایران

فاطمه معمتد ‌آریا گفت: آن‌هایی که باید از حیطه سینما می‌رفتند رفته‌اند و نشانه‌های دوستی در این حوزه موجود است. بازیگر فیلم سینمایی آباجان، سیزده بهمن‌ماه در نشست پرسش و پاسخ این فیلم که در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، بیان کرد: اگر سالیانی بود که به حق یا ناحق در سینما برای یکدیگر […]


آرای مردمی روز دوم جشنواره فجر اعلام شد

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر؛ نتیجه شمارش آرای فیلم های نمایش داده شده در روز دوم جشنواره فیلم فجر توسط ستاد انتخاب فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم فجر اعلام شد. ده فیلم برتر آرای تماشاگران سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در روز ۱۲ بهمن بدون […]


گرامیداشت یاد دو منتقد و دو خبرنگار فقید در جشنواره فیلم فجر برگزار شد

به گزارش سینماخانه و به نقل ازروابط عمومی جشنواره فیلم فجر؛ عصر امروز و پس از برگزاری نخستین نشست فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در برج میلاد، گرامیداشت یاد و خاطره دو منتقد و دو خبرنگار فقید سینمای ایران توسط «محمد حیدری» دبیر جشنواره برگزار شد. به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، عصر روز سه‌شنبه […]


لئوناردو دی‌کاپریو با «دست سیاه» از راه می‌رسد

دی کاپریو برای بازی و تهیه فیلمی با اقتباس از کتاب «دست سیاه» برای کمپانی پارامونت قرارداد امضا کرد. به نقل از ورایتی، بازیگر برنده اسکار با بازی در این فیلم که اقتباسی سینمایی از کتاب استفان تالتی است، روی پرده‌های نقره‌ای می‌رود. این کتاب روایتی واقعی از ریشه‌های مافیا در آمریکا است که با تمرکز […]


رضا رشیدپور با «شرایط خاص» به آنتن برمی‌گردد

برنامه عصرگاهی «شرایط خاص» از امشب با اجرای رضا رشیدپور از شبکه سه سیما پخش می‌شود. از امشب ۱۳ بهمن شبکه سه سیما برنامه «شرایط خاص» را روی آنتن می‌برد که عوامل برنامه صبحگاهی «حالا خورشید» در تولید آن نقش دارند. همچنین رضا رشیدپور که به دلیل ناراحتی جسمانی مدتی در برنامه «حالا خورشید» حضور […]


“نگار” فیلمی متفاوت که مخاطبان را راضی نکرد

چراغ های سالن برای شروع فیلم در حالی خاموش شد که به دلیل اسقبال زیاد ، علیرغم اینکه تقریبا صندلی های سالن پر شده بود ، هنوز عده نسبتا زیادی در حال ورود به سالن و پیدا کردن جای نشستن در فضای تاریک سالن بودند. شروع فیلم با صحنه ای از خودکشی ، حضور نیروهای […]


استقبال خبرنگاران حاضر در کاخ جشنواره از فیلم “نگار” رامبد جوان + ویدئو

به گزارش سینماخانه ، خبرنگاران حاضر در کاخ جشنواره برج میلاد استقبال قابل توجهی را برای تماشای فیلم نگار ، آخرین ساخته رامبد جوان نشان داده اند. بایستی دید پس از پایان فیلم و در کنفرانس خبری نظر منتقدین و خبرنگاران چگونه است. فیلم نگار به کارگردانی رامبد جوان و با بازی نگار جواهریان، مانی حقیقی […]


تیتراژ پایانی فیلم ویلایی ها یادآور ترانه خاطره انگیز “غریبانه” با صدای کویتی پور + صوت

در میان تعجب همگان تیتراژ پایانی فیلم “ویلایی ها” ترانه خاطره انگیز “غریبانه” با صدای کویتی پور بود که تماشاگران را تا پایان تیتراژ در سالن نگه داشت. این فیلم با بازی طناز طباطبایی ، پریناز ایزدیار ، علی شادمان ، ثریا قاسمی ، امیرعلی ایمان وند ، علیرضا داوری ، آناهیتا افشار ، صابر […]


«شماره ۱۷ سهیلا»؛ برگ برنده فجر در روز دوم

«شماره ۱۷ سهیلا» را باید یکی از بهترین فیلم های جشنواره فیلم فجر تا این لحظه دانست. زنی در آستانه چهل‌سالگی و بنا بر تاکید پزشک باید هر چه سریع‌تر ازدواج کند. او قبل از تغییرات هورمونی و یائسگی می‌خواهد همسری پبدا کند و سر و سامان بگیرد. زن برای فرار از تنهایی سراغ دوستان و […]


روز دوم جشنواره و مشکلاتی که هنوز برطرف نشده است

با آن که دو روز از سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر گذشته است، هنوز سیل ناهماهنگی‌ها در این جشنواره موج می‌زند دومین روز از سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر روز گذشته با شور و حرارت بسیاری آغاز شد و استقبال اهالی قلم از فیلم ها نسبتاً خوب به نظر می‌رسید. این موضوع با فیلم سینمایی«چراغ‌های ناتمام» ساخته […]


«تابستان داغ»؛ پایان‌ قابل‌قبول فجر در روز دوم

بازهم یک فیلم اولی جشنواره را گرم کرد

 خلاصه داستان فیلم «تابستان داغ»: پرهام، فرزند چهار سالۀ ایمان (علی مصفا) و سارا (مینا ساداتی) که هر دو پزشک هستند در مهد کودک بزرگ می‌شود. نسرین (پریناز ایزدیار) نیز یکی از مربیان این مهد کودک است که شوهرش فرهاد (صابر ابر) به دلیل مشکلات اقتصادی، مجبور به ترک خانه شده است… تابستان داغ، بهترین […]


پرمخاطب‌های فجر امسال کدام نمایش‌ها بودند؟

سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر امروز (دوازدهم بهمن ماه) به ایستگاه پایانی رسید. آیین اختتامیه این جشنواره عصر امروز در مجموعه تالار وحدت با حضور هنرمندان و علاقه مندان برگزار خواهد شد و اکنون کاندیداهای بخش‌های صحنه‌ای، مرور، جوانان و بین الملل این جشنواره مشخص شده‌اند. اما در بخش صحنه‌ای امسال نمایش‌های متفاوتی را شاهد […]


یک انتقاد تکراری مثل هر سال

چرا برنامه‌ریزی اکران فیلم‌ها درست نمی‌شود؟

انتظارها در دومین سال دبیری محمد حیدری آن قدر بود تا رسانه‌ها توقع جشنواره‌ای پربارتر از گذشته داشته باشند؛ اما جشنواره ۳۵ حتی از منظر کیفی نسبت به سالهای گذشته نازل‌تر به نظر آید. دردسرسازی و بی‌اعتمادی حول دبیر جشنواره اولین قدمهای معلق جشنواره ۳۵ زمانی آغاز شد که دبیر جشنواره نتوانست با سامانه سینماتیکت […]


نمایش “کمد دیواری” در تماشاخانه همای سعادت

به گزارش سینماخانه؛ نمایش «کمد دیواری» به نویسندگی “کیوان میرمحمدی” و کارگردانی “طاهره قهرمانی” در بخش به علاوه فجر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر روی صحنه رفت. نمایش “کمد دیواری” داستان زندگی زن و شوهری است که عاشقانه همدیگر را دوست دارند ولی در رابطه شان با هم دچار اختلاف هستند، زن برای حل […]


به میزبانی تماشاخانه همای سعادت

اجرای نمایش “آسیدکاظم” در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر

به گزارش سینماخانه؛ نمایش “آسیدکاظم” در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر در “تماشاخانه همای سعادت” به روی صحنه رفت. این نمایش روایت قهوه خانه ای در یکی از محلات قدیمی تهران که مشتریانش دور هم جمع شده اند و در درمورد شخصیتی صحبت می کنند که امین محله شان بوده و گویا مرتکب قتلی […]


مسعود نجفی مدیر روابط‌ عمومی جشنواره فیلم فجر

در جست‌وجوی آرامش سینمای رسانه‌ها

به گزارش سینماخانه و به نقل از بولتن جشنواره؛ مسعود نجفی مدیر روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر گفت: دوستان ما، همه کسانی هستند که در رسانه‌ها فعال‌اند و اگر فضا در برج میلاد مناسب باشد، این به نفع خودشان است و می‌توانند در شرایط بهتری ده روز جشنواره را دنبال کنند. اواخر آذرماه وقتی خبر حکم […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«بی بدن» و زنده نگه داشتن سینمای اجتماعی

سینمای اجتماعی ایران حالا دیگر به یکی از ارکان اصلی بدل گشته است و «بی بدن» نشان می دهد محدودیت‌های چند سال اخیر و تمام تلاش های خواسته یا ناخواسته در جهت کمرنگ نمودن این شکل از سینما نتوانسته است ریشه دوانده و اصیل این گرایش را به تمامی در میان فیلمسازان و مخاطبین بگسلد. «بی بدن» قصه اش را از ماجرایی واقعی وام می گیرد و فیلمنامه نویس به سبب تجربه و دسترسی به پرونده های جنایی سال های گذشته موفق می شود تا با تلفیق عناصر و متریال های درام و تعلیق بر بستر موضوعی ملتهب، تماشاگر را با خود همراه سازد. فیلمساز و فیلمنامه نویس می کوشند تا تصویری تازه از شخصیت‌ها و فرآیندهای قضایی ارائه دهند و به همین مناسبت است که نوید پورفرج برای نقش بازپرس انتخاب گردیده تا یک نوع آشنایی زدایی را با کاراکتری این چنین شاهد باشیم و تا حد قابل قبولی به توفیق رسیده است. نمونه این رویکرد را می توان در نقش پدر و استفاده از سروش صحت هم امتداد داد که البته به آن اندازه موثر و باورپذیر نیست. الناز شاکردوست پس از وقفه ای کوتاه و در ادامه روند روبه رشد گذشته از پس نقشی سخت که نیاز به آمادگی های روحی و حسی و حتی جسمی خاصی داشته برآمده و حس و حال یک مادر نگران را به خوبی بازتاب می دهد. «بی بدن» یک نقطه ضعف هم دارد و آن طولانی بودن تایم فیلم (نسخه جشنواره) است که می تواند با تدوینی مجدد شکلی پالوده به خود بگیرد. پایان بندی «بی بدن» به شدت غافلگیرکننده است و به زعم نگارنده بر تاثیر گذاری قصه بر مخاطب اش بسیار می افزاید و می تواند از جمله وجوه افتراق این فیلم با سایر آثاری باشد که تاکنون با موضوع قصاص ساخته شده اند؛ همچنانکه پرداختن به جزییات قضایی نیز یکی از ویژگی های «بی بدن» است. سینماخانه / حمید عبدالحسینی