رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۰ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 17 June

تیـــــــــتر روز

فراخوان هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران منتشر شد

بنیاد سینمایی فارابی فراخوان هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران را منتشر کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران، در راستای نیل به فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی با هدف کشف و معرفی استعداد‌های برتر نوجوان ایران در حوزه سینما، در دو بخش «طراحی داستان» و «فیلم سازی»، 24 تا29 شهریورماه 1403 برگزار می شود. بر پایه این گزارش المپیاد هشتم در دو بخش طراحی داستان و فیلم سازی با 7 موضوع: خانواده، جهانی به نام خانه، عشق امید خانواده، فردایی که میسازم، خانواده ای به وسعت ایران، خواهر/ برادر من و موضوع آزاد برگزار می شود. تمامی نوجوانان ایرانی (متولدین ۱۳86 تا ۱۳۹1) ۱۲ تا ۱۷ ساله، می‌توانند در این رویداد شرکت کنند. همچنین كارگاه‌هاي تخصصي و آموزشي حضوري، در شهر اصفهان برگزار مي‌شود. این گزارش حاکیست: ...

پیشخوان

شفاف‌سازی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر درباره سهمیه رسانه‌ها

حذف ۴۵ درصد از متقاضیان کارت سینمای رسانه

بیش از ۱۷۸۵ نفر برای حضور در سینمای رسانه‌ها ثبت نام کرده‌اند که حدود ۴۵ درصد از درخواست‌ها به دلایل مختلف رد شده است. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، ثبت نام اهالی رسانه و منتقدان برای حضور در سینمای رسانه‌ها از اول تا ششم دی ماه […]


فیلم‌هایی که همه را ناامید کردند

از جدیدترین ساخته «استیون اسپیلبرگ» تا فیلم‌هایی با حضور ستاره‌های سرشناس هالییودی را می‌توان در فهرست ناامیدکننده‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۶ دید. به نقل از ورایتی، سال ۲۰۱۶ از بسیاری جهات سالی سخت برای هالیوود بود، از تعداد غیرمعمول سینماگرانی که فوت کردند تا انتخاب «ترامپ» به عنوان رئیس جمهور که موجی از ناامیدی را در […]


نمایش فیلمی از فدریکو فلینی در سینماتک خانه هنرمندان

فیلم «جاده» به کارگردانی فدریکو فلینی در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید. فیلم «جاده» به کارگردانی فدریکو فلینی، دوشنبه ۱۳ دی در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید. پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی با حضور امیر پوریا و کیوان کثیریان در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. […]


آشنایی با سخت ترین کار دنیا در شبکه مستند

یک روز با کارگران معدن زغال سنگ در «خسته نباشید»

عوامل «خسته نباشید» در قسمت هشتم این مستند به اعماق زمین می روند تا سختی های یک روز از کار طاقت فرسای کارگران معدن زغال سنگ را به تصویر بکشد.  عوامل «خسته نباشید» در قسمت هشتم خطرات همراه شدن با کارگران معدن زغال سنگ را به جان می خرند تا بینندگانشان را با یکی از […]


گفته‌های حمید منوچهری درباره دوبله «کارآگاه گجت» و مافیا در رادیو

حمید منوچهری – پیشکسوت رادیو و عرصه دوبله – وضعیت رادیو را نسبت به سال‌های قبل نامساعد عنوان کرد اما در عین حال از عشق‌ و دلبستگی‌اش به رادیو گفت. حمید منوچهری که شامگاه گذشته در برنامه «دورهمی» مهران مدیری حاضر شده بود با اعتقاد بر اینکه همچنان عاشق رادیو است، مطرح کرد: سال‌های پیش […]


«شازده کوچولو» به خانه موزه انتظامی می رود

نمایش «شازده کوچولو» با برداشتی نو از کتاب «شازده کوچولو» و شخصیت نویسنده‌ آن آنتوان دوسنت‌اگزوپری، توسط گروه تئاتر «اگزیت» در خانه موزه انتظامی به صحنه می رود. این برداشت بر اساس تحلیل دو روانکاو برجسته‌ ماری‌لوئیس فون فرانتس مهم‌ترین شاگرد کارل گوستاو یونگ و اوگن دروئرمان از روانشناسان مکتب فروید انجام شده است. خلبان […]


تماشاخانه ی دراما

به بهانه ی معرفی تماشاخانه های نوپا و خصوصی سری زدیم به تماشاخانه ی خصوصی دراما که به همت محمود یوسفی و فرشید ناصری با هدف فراهم ساختن فضایی مناسب برای ارائه ی اجراهای کارگردان ها و دانشجویان جوان در خیابان فلسطین تأسیس و تاکنون شاهد اجراهای بسیار خوبی در این تماشاخانه شاهد بودیم . […]


معرفی فیلم “منچستر لب دریا” (Manchester by the Sea)

فیلم درام “منچستر لب دریا” (Manchester by the Sea) ساخته‌ی “کنت لونرگان” و با بازیگری “کیسی افلک” و “میشل ویلیامز” که بیش از یک سال پیش مراحل ساختش به اتمام رسید، از ماه گذشته وارد سالنهای سینما شده و تا کنون به موفقیتهای بزرگی چون کسب امتیاز فوق العاده‌ی ۹۶ از ۱۰۰ (امتیاز میانگین از […]


«سارا و آیدا» تحویل دفتر جشنواره فیلم فجر شد

نسخه اولیه فیلم سینمایی «سارا و آیدا» آخرین ساخته مازیار میری امروز ۱۰ دی ماه تحویل دفتر جشنواره فیلم فجر شد. «سارا و آیدا» یک فیلم اجتماعی محسوب می‌شود که تمام فیلمبراری آن در تهران انجام شد.  این فیلم فضای نزدیک به «سعادت آباد» اثر موفق این کارگردان دارد که در زمان اکران با استقبال […]


آمار فروش سینما

با اعلام آخرین آمار فروش فیلم‌های در حال اکران دو فیلم کمدی «سلام بمبئی» و «آس‌وپاس» پرفروش‌ترین‌ها شدند و این هفته یک کمدی دیگر نیز به چرخه‌ی اکران اضافه شد. داریوش بابائیان مدیر دفتر پخش شکوفا فیلم فروش فیلم سینمایی «چهار اصفهانی در بغداد» به کارگردانی محمدرضا ممتاز را ۵۴ میلیونتومان اعلام کرد و گفت: […]


سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در ۳۰ استان کشور بر پا می‌شود

مدیر امور استان‌های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرد که امسال بخش استانی جشنواره در سی استان‌ کشور برگزار خواهد شد. بابک رضایی مدیر امور استان‌های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر گفت: برنامه اکران فیلم‌های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در مراکز استان‌ها به مدت ۱۰ روز از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ […]


آماده‌سازی نسخه نهایی فیلم «نرگس مست»

تهیه کننده «نرگس مست» با اعلام آخرین وضعیت تولید این فیلم درباره اهمیت نقش موسیقی و صدا در این اثر سینمایی صحبت کرد. عبدالله اسفندیاری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «نرگس مست» به کارگردانی جلال الدین دری درباره آخرین وضعیت این فیلم سینمایی گفت: با توجه به اینکه پیشتر دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرده […]


«کارگر ساده نیازمندیم» در راه جشنواره فجر

سازندگان فیلم سینمایی «کارگر ساده نیازمندیم» با حوزه هنری برای پخش فیلم به توافق رسیدند. فیلم سینمایی «کارگر ساده نیازمندیم» به کارگردانی منوچهر هادی در جشنواره فیلم فجر امسال به نمایش در می آید و پس از این فستیوال درباره وضعیت اکران عمومی آن تصمیم گیری می شود. سیدابراهیم عامریان مجری طرح و سرمایه گذار […]


حضور همایون اسعدیان در «یک روز بخصوص»

همایون اسعدیان پس از پنج سال دوری از سینما با «یک روز بخصوص» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت. این فیلم اثری متفاوت از دیگر ساخته‌های این کارگردان است. در خلاصه داستان «یک روز بخصوص» که فیلمی در ژانر اجتماعی است، آمده: حامد باید برای عمل قلب خواهرش دست به یک انتخاب […]


فیلمی متفاوت از هاتف علیمردانی

«آباجان» آماده حضور در فجر شد

«آباجان» به کارگردانی و تهیه کنندگی هاتف علیمردانی به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر تحویل داده شد. فیلم سینمایی «آباجان» به تهیه کنندگی و کارگردانی هاتف علیمردانی با انجام مراحل فنی آماده نمایش شد و نسخه فیلم به دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر تحویل داده شد. علیمردانی که سال گذشته هم با فیلم «هفت […]


به بهانه اجرای نمایش چهار صندوق توسط کودکان کار

ما هم می توانیم…

چهار صندوق استاد بیضائی به رهبری “آناهیتا زینی وند” بعد از سال ها سکوت از صفحه های دیوان نمایش سرگشود و با دست های قدرتمند کودکان زحمتکش کار در “تماشاخانه سه نقطه” به روی صحنه رفت. نمایشنامه ای دو پرده ای که یکی از نمادگراترین نمایشنامه های بیضائی، در سال ۱۳۴۶ با مضمونی سیاسی و […]


واکنش رئیس‌جمهور به نامه اصغر فرهادی

دکتر حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز به نامه اصغر فرهادی پاسخ داد.  حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح چهارشنبه هشتم دی ماه در نشست تخصصی جامعه نظارت و بازرسی دولت که در محل سالن اجلاس سران تهران برگزار شد،‌ سخنرانی کرد. او در بخشی از سخنان خود در مورد نامه‌ای که اصغر فرهادی کارگردان صاحب‌نام سینمای […]


هفت پوستر برتر سینمای هالیوود در سال ۲۰۱۶

وبسایت Imdb فهرست بهترین پوسترهای فیلم در سال ۲۰۱۷ را بر اساس نظر کاربران خود منتشر کرد. با توجه به نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۶ میلادی، بهترین و بدترین های سال در عرصه سینما از سوی وبسایت های معتبر سینمایی منشتر می گردد و این بار وبسایت Imdbطی فهرستی بهترین های پوستر را منتشر […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«در انتهای شب» به چه می‌رسیم؟

یکی از مسائلی که سریال‌های ساخته شده در مدیوم‌های مختلف طی چهل سال اخیر با آن دست به گریبان بوده و مخاطب عام نیز به آن اذعان دارد، شروع خوب و پایان‌های ضعیف است. موضوع وقتی جذاب‌تر می‌شود که به حافظه تاریخی خود رجوع کرده و نمونه‌های مختلف را به یاد بیاوریم. تقریبا همگی آنها نیز به جز چند استثنا، این مساله را تایید می‌کنند. اما در یکی دو سال اخیر و با رشد تولید سریال در پلتفرم‌ها، این موضوع کمرنگ‌تر شده و کمتر شاهد این نمودار سینوسی در سریال‌ها هستیم که نمونه آن را به تازگی در سریال افعی تهران شاهد بوده‌ایم. سریال «در انتهای شب» ساخته آیدا پناهنده دیگر نمونه درخشان در این باب است که از قسمت اول تا چهارم، سیر صعودی کرده و اگر با همین شیب به سمت قسمت‌‌های بعدی برود، شاهد اتفاقی تقریبا نادر در بحث سریال خواهیم بود. پناهنده که فیلمنامه نخستین سریال خود را همراه با ارسلان امیری نوشته، ملودرامی کلاسیک خلق کرده که براساس خانواده‌ای کوچک از طبقه متوسط جامعه شکل گرفته است. از جنس آدم‌هایی که مخاطب در اطراف خود نمونه‌های مشابه آن را دیده و در گام نخست با آن همذات‌پنداری می‌کند. ماهی و بهنام به عنوان زوجی اهل هنر که وضعیت مالی چندان مناسبی هم ندارند، در قسمت نخست در زمانی کوتاه معرفی شده و طلاق این دو به عنوان نقطه عطف نخست هم بدون حاشیه‌روی های مرسوم شکل می‌گیرد. چیزی که نویسندگان فیلمنامه از قسمت دوم تا چهارم روی آن مانور می‌دهند، کنکاش در لایه‌های درونی آدم‌ها و نقب زدن به تنهایی عمیقشان است. حتی ورای آن نقاط عطف درخشانی که در پایان قسمت‌های سوم و چهارم گذاشته شده است. ماهی و بهنام هردو قهرمان‌های این سریال هستند اما نویسندگان آن با مهارت بسیار مابین این دو قرار گرفته و هر لحظه به سمتی می‌لغزند. با ورود آدم‌های جدید به زندگی این دو، داستانک‌های خوبی شکل گرفته که به تنه اصلی آن می‌چسبند. یک سو ثریا و دختر خردسالش و در طرف دیگر نقاش جوان و مشهوری که زمانی در دانشکده به ماهی علاقمند بوده است. ورود دوست نقاش آنها به داستان که به نقطه عطف قسمت سوم منجر می‌شود نیز علاوه بر تنشی که به قصه می‌بخشد، تکه دیگری از وجوه درونی قهرمان‌های سریال را آشکار می‌کند. همان طور که در همین قسمت پرده از رازی برداشته می‌شود که می‌تواند نقش مهمی در جدایی این دو از یکدیگر داشته باشد. از طرف دیگر اتفاق‌های ساده و روزمره زندگی که به نظر پیش‌پا افتاده هم به نظر می‌رسند، وجوه دراماتیک پیدا کرده و قصه را به جلو هدایت می‌کنند. برای مثال می‌توان به قضیه آزمون رانندگی بهنام و پنج بار مردود شدنش اشاره کرد که در تضادی ظریف با پلان‌های نسبتا زیاد رانندگی ماهی قرار دارد. همین طور ماجرای غذا و آشپزی که رابطه بهنام و ثریا را استارت زده و ردپای آن را در حلیم پختن پدر ماهی در خانه خود می‌بینیم. یکی از ...

یادداشت ها