رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 8 خبر


  • یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
  • الأحد ۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 16 June

تیـــــــــتر روز

فراخوان هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران منتشر شد

بنیاد سینمایی فارابی فراخوان هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران را منتشر کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران، در راستای نیل به فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی با هدف کشف و معرفی استعداد‌های برتر نوجوان ایران در حوزه سینما، در دو بخش «طراحی داستان» و «فیلم سازی»، 24 تا29 شهریورماه 1403 برگزار می شود. بر پایه این گزارش المپیاد هشتم در دو بخش طراحی داستان و فیلم سازی با 7 موضوع: خانواده، جهانی به نام خانه، عشق امید خانواده، فردایی که میسازم، خانواده ای به وسعت ایران، خواهر/ برادر من و موضوع آزاد برگزار می شود. تمامی نوجوانان ایرانی (متولدین ۱۳86 تا ۱۳۹1) ۱۲ تا ۱۷ ساله، می‌توانند در این رویداد شرکت کنند. همچنین كارگاه‌هاي تخصصي و آموزشي حضوري، در شهر اصفهان برگزار مي‌شود. این گزارش حاکیست: ...

پیشخوان

“نگار” فیلمی متفاوت که مخاطبان را راضی نکرد

چراغ های سالن برای شروع فیلم در حالی خاموش شد که به دلیل اسقبال زیاد ، علیرغم اینکه تقریبا صندلی های سالن پر شده بود ، هنوز عده نسبتا زیادی در حال ورود به سالن و پیدا کردن جای نشستن در فضای تاریک سالن بودند. شروع فیلم با صحنه ای از خودکشی ، حضور نیروهای […]


استقبال خبرنگاران حاضر در کاخ جشنواره از فیلم “نگار” رامبد جوان + ویدئو

به گزارش سینماخانه ، خبرنگاران حاضر در کاخ جشنواره برج میلاد استقبال قابل توجهی را برای تماشای فیلم نگار ، آخرین ساخته رامبد جوان نشان داده اند. بایستی دید پس از پایان فیلم و در کنفرانس خبری نظر منتقدین و خبرنگاران چگونه است. فیلم نگار به کارگردانی رامبد جوان و با بازی نگار جواهریان، مانی حقیقی […]


تیتراژ پایانی فیلم ویلایی ها یادآور ترانه خاطره انگیز “غریبانه” با صدای کویتی پور + صوت

در میان تعجب همگان تیتراژ پایانی فیلم “ویلایی ها” ترانه خاطره انگیز “غریبانه” با صدای کویتی پور بود که تماشاگران را تا پایان تیتراژ در سالن نگه داشت. این فیلم با بازی طناز طباطبایی ، پریناز ایزدیار ، علی شادمان ، ثریا قاسمی ، امیرعلی ایمان وند ، علیرضا داوری ، آناهیتا افشار ، صابر […]


«شماره ۱۷ سهیلا»؛ برگ برنده فجر در روز دوم

«شماره ۱۷ سهیلا» را باید یکی از بهترین فیلم های جشنواره فیلم فجر تا این لحظه دانست. زنی در آستانه چهل‌سالگی و بنا بر تاکید پزشک باید هر چه سریع‌تر ازدواج کند. او قبل از تغییرات هورمونی و یائسگی می‌خواهد همسری پبدا کند و سر و سامان بگیرد. زن برای فرار از تنهایی سراغ دوستان و […]


روز دوم جشنواره و مشکلاتی که هنوز برطرف نشده است

با آن که دو روز از سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر گذشته است، هنوز سیل ناهماهنگی‌ها در این جشنواره موج می‌زند دومین روز از سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر روز گذشته با شور و حرارت بسیاری آغاز شد و استقبال اهالی قلم از فیلم ها نسبتاً خوب به نظر می‌رسید. این موضوع با فیلم سینمایی«چراغ‌های ناتمام» ساخته […]


«تابستان داغ»؛ پایان‌ قابل‌قبول فجر در روز دوم

بازهم یک فیلم اولی جشنواره را گرم کرد

 خلاصه داستان فیلم «تابستان داغ»: پرهام، فرزند چهار سالۀ ایمان (علی مصفا) و سارا (مینا ساداتی) که هر دو پزشک هستند در مهد کودک بزرگ می‌شود. نسرین (پریناز ایزدیار) نیز یکی از مربیان این مهد کودک است که شوهرش فرهاد (صابر ابر) به دلیل مشکلات اقتصادی، مجبور به ترک خانه شده است… تابستان داغ، بهترین […]


پرمخاطب‌های فجر امسال کدام نمایش‌ها بودند؟

سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر امروز (دوازدهم بهمن ماه) به ایستگاه پایانی رسید. آیین اختتامیه این جشنواره عصر امروز در مجموعه تالار وحدت با حضور هنرمندان و علاقه مندان برگزار خواهد شد و اکنون کاندیداهای بخش‌های صحنه‌ای، مرور، جوانان و بین الملل این جشنواره مشخص شده‌اند. اما در بخش صحنه‌ای امسال نمایش‌های متفاوتی را شاهد […]


یک انتقاد تکراری مثل هر سال

چرا برنامه‌ریزی اکران فیلم‌ها درست نمی‌شود؟

انتظارها در دومین سال دبیری محمد حیدری آن قدر بود تا رسانه‌ها توقع جشنواره‌ای پربارتر از گذشته داشته باشند؛ اما جشنواره ۳۵ حتی از منظر کیفی نسبت به سالهای گذشته نازل‌تر به نظر آید. دردسرسازی و بی‌اعتمادی حول دبیر جشنواره اولین قدمهای معلق جشنواره ۳۵ زمانی آغاز شد که دبیر جشنواره نتوانست با سامانه سینماتیکت […]


نمایش “کمد دیواری” در تماشاخانه همای سعادت

به گزارش سینماخانه؛ نمایش «کمد دیواری» به نویسندگی “کیوان میرمحمدی” و کارگردانی “طاهره قهرمانی” در بخش به علاوه فجر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر روی صحنه رفت. نمایش “کمد دیواری” داستان زندگی زن و شوهری است که عاشقانه همدیگر را دوست دارند ولی در رابطه شان با هم دچار اختلاف هستند، زن برای حل […]


به میزبانی تماشاخانه همای سعادت

اجرای نمایش “آسیدکاظم” در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر

به گزارش سینماخانه؛ نمایش “آسیدکاظم” در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر در “تماشاخانه همای سعادت” به روی صحنه رفت. این نمایش روایت قهوه خانه ای در یکی از محلات قدیمی تهران که مشتریانش دور هم جمع شده اند و در درمورد شخصیتی صحبت می کنند که امین محله شان بوده و گویا مرتکب قتلی […]


مسعود نجفی مدیر روابط‌ عمومی جشنواره فیلم فجر

در جست‌وجوی آرامش سینمای رسانه‌ها

به گزارش سینماخانه و به نقل از بولتن جشنواره؛ مسعود نجفی مدیر روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر گفت: دوستان ما، همه کسانی هستند که در رسانه‌ها فعال‌اند و اگر فضا در برج میلاد مناسب باشد، این به نفع خودشان است و می‌توانند در شرایط بهتری ده روز جشنواره را دنبال کنند. اواخر آذرماه وقتی خبر حکم […]


حجت الله ایوبی: گزارش های مالی جشنواره فیلم فجر را منتشر نمی کنم

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی شامگاه دوشنبه ۱۱ بهمن ماه با حضور در نشست خبری فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» ، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران  مبنی بر اینکه چه زمانی سازمان سینمایی گزارش های مالی جشنواره فیلم فجر در دوره سی و چهارم و سی و پنجم را جهت شفاف سازی منتشر می […]


تیزر فیلم سینمایی «انزوا» رونمایی شد + ویدئو

هم زمان با آغاز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر تیزر «انزوا» به توسط علی فرآورده ساخته شده رونمایی شد.«انزوا» در بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آید. امیرعلی دانایی، نادر فلاح، علی استادی، سیامک صفری، بهنوش بختیاری، اندیشه فولادوند، شقایق فراهانی، جمشید هاشم‌پور، همایون ارشادی، مهران رجبی، لیندا کیانی، […]


رونمایی از اولین تیزر رسمی ” فصل نرگس” + ویدئو

  اولین تیزر رسمی فیلم سینمایی “فصل نرگس” به نویسندگی و کارگردانی نگار آذربایجانی  و تهیه کنندگی سحر صباغ سرشت  با سرمایه گذاری حمیدرضا عارف رونمایی شد به گزارش مشاور رسانه ای پروژه ، “فصل نرگس” دومین فیلم نگار آذربایجانی اثری پربازیگر و پر لوکیشن با قصه ای امیدبخش و انسان دوستانه است. یکتا ناصر […]


رونمایى از اولین تیزر فیلم ” خوب، بد، جلف” + ویدئو

رونمایى از اولین تیزر ” خوب، بد، جلف ” ساخته پیمان قاسم خانى که در بخش مسابقه جشنواره فجر به نمایش در مى آید و از ٢۴ بهمن ماه اکران عمومى مى شود. حمید فرخ نژاد، پژمان جمشیدى، سام درخشانى، مانى حقیقى، ویشکا آسایش، مجید مظفرى، رضا رویگرى، نسیم ادبى، رضا کریمى، نیوشا ضیغمى، آزاده […]


“مرگ آنجل ها” در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر

نمایش “مرگ آنجل ها” به نویسندگی و کارگردانی محسن اردشیر و کاری از گروه تئاتر “سونر” ؛ شهرستان آمل در بخش مسابقه مرور تئاتر ایران ، سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر در تالار هنر به روی صحنه رفت. به گزارش سینماخانه، این نمایش روایت شاعرانه ای از زندگی موجودات زیر دریا است که با […]


شروع ناامید‌کننده جشنواره فیلم فجر با «خانه دیگری»

«خانه دیگری» اولین فیلم از لیست ۴۴ فیلم راه‌یافته به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بود که با تاخیری یک ساعته آغاز شد و چندان  نتوانست حاضران در سالن را راضی بدرقه کند. بهنوش صادقی با «خانه دیگری» شروع ضعیفی را برای جشنواره رقم زد و بار دیگر این سوال را برای همه‌گان مطرح […]


آغاز جشنواره‌ی فیلم فجر از امروز برای مردم

سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر از روز دوشنبه ۱۱ بهمن ماه میزبان نمایش فیلم‌ها در سینماهای مردمی خواهد بود. فیلم‌های امسال جشنواره فیلم فجر در چهار سانس و چهار گروه چشم‌انداز سینمای ایران ۱، ۲، ۳ و ۴ در سینماهای مردمی جشنواره برای علاقه‌مندان به روی پرده خواهد رفت. سینما آزادی که در چهار سانس به […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«در انتهای شب» به چه می‌رسیم؟

یکی از مسائلی که سریال‌های ساخته شده در مدیوم‌های مختلف طی چهل سال اخیر با آن دست به گریبان بوده و مخاطب عام نیز به آن اذعان دارد، شروع خوب و پایان‌های ضعیف است. موضوع وقتی جذاب‌تر می‌شود که به حافظه تاریخی خود رجوع کرده و نمونه‌های مختلف را به یاد بیاوریم. تقریبا همگی آنها نیز به جز چند استثنا، این مساله را تایید می‌کنند. اما در یکی دو سال اخیر و با رشد تولید سریال در پلتفرم‌ها، این موضوع کمرنگ‌تر شده و کمتر شاهد این نمودار سینوسی در سریال‌ها هستیم که نمونه آن را به تازگی در سریال افعی تهران شاهد بوده‌ایم. سریال «در انتهای شب» ساخته آیدا پناهنده دیگر نمونه درخشان در این باب است که از قسمت اول تا چهارم، سیر صعودی کرده و اگر با همین شیب به سمت قسمت‌‌های بعدی برود، شاهد اتفاقی تقریبا نادر در بحث سریال خواهیم بود. پناهنده که فیلمنامه نخستین سریال خود را همراه با ارسلان امیری نوشته، ملودرامی کلاسیک خلق کرده که براساس خانواده‌ای کوچک از طبقه متوسط جامعه شکل گرفته است. از جنس آدم‌هایی که مخاطب در اطراف خود نمونه‌های مشابه آن را دیده و در گام نخست با آن همذات‌پنداری می‌کند. ماهی و بهنام به عنوان زوجی اهل هنر که وضعیت مالی چندان مناسبی هم ندارند، در قسمت نخست در زمانی کوتاه معرفی شده و طلاق این دو به عنوان نقطه عطف نخست هم بدون حاشیه‌روی های مرسوم شکل می‌گیرد. چیزی که نویسندگان فیلمنامه از قسمت دوم تا چهارم روی آن مانور می‌دهند، کنکاش در لایه‌های درونی آدم‌ها و نقب زدن به تنهایی عمیقشان است. حتی ورای آن نقاط عطف درخشانی که در پایان قسمت‌های سوم و چهارم گذاشته شده است. ماهی و بهنام هردو قهرمان‌های این سریال هستند اما نویسندگان آن با مهارت بسیار مابین این دو قرار گرفته و هر لحظه به سمتی می‌لغزند. با ورود آدم‌های جدید به زندگی این دو، داستانک‌های خوبی شکل گرفته که به تنه اصلی آن می‌چسبند. یک سو ثریا و دختر خردسالش و در طرف دیگر نقاش جوان و مشهوری که زمانی در دانشکده به ماهی علاقمند بوده است. ورود دوست نقاش آنها به داستان که به نقطه عطف قسمت سوم منجر می‌شود نیز علاوه بر تنشی که به قصه می‌بخشد، تکه دیگری از وجوه درونی قهرمان‌های سریال را آشکار می‌کند. همان طور که در همین قسمت پرده از رازی برداشته می‌شود که می‌تواند نقش مهمی در جدایی این دو از یکدیگر داشته باشد. از طرف دیگر اتفاق‌های ساده و روزمره زندگی که به نظر پیش‌پا افتاده هم به نظر می‌رسند، وجوه دراماتیک پیدا کرده و قصه را به جلو هدایت می‌کنند. برای مثال می‌توان به قضیه آزمون رانندگی بهنام و پنج بار مردود شدنش اشاره کرد که در تضادی ظریف با پلان‌های نسبتا زیاد رانندگی ماهی قرار دارد. همین طور ماجرای غذا و آشپزی که رابطه بهنام و ثریا را استارت زده و ردپای آن را در حلیم پختن پدر ماهی در خانه خود می‌بینیم. یکی از ...

یادداشت ها